Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. april 2009 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mix af upload samt drag

Hej Eksperter,

Nu skal i høre.. Jeg har længe arbejdet på et galleri modul hvor jeg nu mangler lidt hjælp.

Jeg har først og fremmest et ret ligetil upload modul i asp (uden komponenter). Samtidig har jeg noget javascript hvor jeg kan markere et billede og "lave" det nye billed ud fra. Altså "croppe" det.

Nu vil jeg så gerne have mixet de to ting sammen således at det billede jeg cropper bliver gemt som et nyt billede.. kan i hjælpe? Altså skal jeg have fra javascript sendt de antal pixels som der skal skæres væk i alle siderne hvor asp så sørger for at skære det væk og gemme det som en fil.

Jeg har styr på tallene fra javascript, men jeg har ingen anelse om hvordan man "skærer pixels af" på et billede i asp?

Håber i kan hjælpe.. På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2009 - 17:45 #1
dér kan du ikke undvære et komponent - du skal have fat i et image-komponent, fx ASPImage, og gøre det derigennem.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. april 2009 - 17:50 #2
keysersoze > Er du 1000% sikker? Igen har det været ret ligetil i php.. men desværre ikke i asp
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2009 - 19:36 #3
Du må ikke drage sammenligninger på den måde - bare fordi en Ferrari kan køre 300km/t er det ikke ensbetydende med at en Lada kan selvom de begge to er biler. ASP er så godt som forældet til nyudvikling og det indeholder slet ikke de ting som tidssvarende teknologier, fx ASP.NET og PHP, gør.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 09:50 #4
lukketid?