Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

CSS fil som Style.asp ?

Hej Alle

Jeg ved det kan lade sig gøre at køre sin css fil som .asp !

Nogen her som kender ulemper ved at gøre dette ?

<:)
Avatar billede keysersoze Guru
06. april 2009 - 21:45 #1
Så længe ASP-filen bliver leveret som indeholdende css og ikke text er der ingen ulemper i det - til gengæld giver det jo den fordel at man dynamisk kan sætte værdier etc.
Avatar billede softspot Forsker
06. april 2009 - 22:34 #2
Der kan da opstå visse performancemæssige ulemper, hvis der er tale om et travlt site, med mange besøgende. Umiddelbart vil jeg dog mene at det skal være et temmeligt populært site før dette bliver et problem... men så er du altså advaret ;-)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 22:47 #3
Ok takker for svaret, ville der være en anden måde at administrere css fra en DB f.eks?

Alle de cms sytemer jeg har været i kontakt med styre netop styles fra css' en
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2009 - 19:42 #4
performance-problemet opstår i og med at serveren skal ind og tolke og behandle filen fremfor at der bare bliver sendt en dum tekst afsted - vil du ud over dem men stadig kunne give muligheder for at ændre kunne du efter ændringer i admin skrive en ny css-fil med FSO; http://www.web-dev.dk/post/2008/10/FileSystemObject---FSO.aspx
Avatar billede fusion-it Nybegynder
09. april 2009 - 08:12 #5
Keyser du er jo genial .... jeg gør jo det samme for min flash rotation jeg har lave bare med en xml fil som bliver overskrevet hver gang der rettes :)

Tak for du vækkede mig :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 08:27 #6
svar :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
10. april 2009 - 00:33 #7
Sorry keyser

Er ny du skulle have haft alle point, så jeg skylder lidt :)