Avatar billede madsing Nybegynder
06. april 2009 - 13:39 Der er 1 løsning

Brevflet spørgsmål i MS Word

Hej,

Jeg er igang med at flette nogle breve. Jeg har indsat nogle felter <<Nummer>> <<Navn>> <<Navn2>>
<<Navn2>> er et tillægsfelt som ikke alle modtagerne har.
Ved de kunder som har feltet skal den skrive <<Navn>> v/ <<Navn2>>

Når <<Navn2>> ikke er udfyldt skal den ikke skrive /v
Hvordan kan dette gøres?

//Mads...
Avatar billede superanden Nybegynder
06. april 2009 - 14:53 #1
Det kan man sagtens.

Der findes en menu i word (i office 2007 ligger den i forsendelser). Som hedder regler.

Her kan du lave en regl, af typen Hvis...så...ellers. som ser sådan her ud:

Hvis  [efternavn]  [Forskellig fra] [ Lad dette felt være tomt]

Indsæt denne
[v/]

Hvis du sætter denne regl i dit brevflet lige før det felt som du ikke ved om er tomt eller ej, så vil du hvis det ikke er tomt få v/ med, og hvis det er tomt vil du ikke få noget med.

Så f.eks. Hej <<Fornavn>> [Regl] <<Efternavn>>

Så får du effekten af hvis der er 2 personer
Fornavn Efternavn    giver Fornavn /v Efternavn
Fornavn              giver Fornavn