Avatar billede kuri Nybegynder
05. april 2009 - 14:28 Der er 9 kommentarer

How do you do, hvordan gør du gør

Jeg tror mit første indlæg forliste. På'en igen

Hvordan får jeg Windows XP 32 bit til at læse og køre med mere end 4 GB Ram?

Jeg har læst, at hvis jeg bruger "SuperSpeed RamDisk Plus", skulle det lykkes. Jeg købte programmet, installerede og fulgte "Opskriften". Ingen forskel. Den læser stadig kun 3 GB Ram.

Der var også noget med "Enable PAE" eh.. tror jeg, og at i Ramdisk skulle jeg "Allocated 'Unmanaged' Ram". Det er det rene Kinesisk. Jeg har ikke fundet det nogen steder i RamDisk. Microsoft har nogle artikler om Unmanaged Ram og PAE, men jeg blev ikke klogere.

Det jeg efterlyser, er en forstålig manual eller forklaring om hvordan man gør. Men husk lige på, at jeg er 69 år, så det der med det forstålige er mit alvor :)

Ja, det var bare det. Der må gerne skrives direkte til kuri@it.dk

Venlig hilsen

Kurt
05. april 2009 - 14:36 #1
((Hvad ska' du bruge >3Gb RAM til ?))
Avatar billede kuri Nybegynder
05. april 2009 - 14:50 #2
Tja... Jeg har fået 4 stk 2 GB RAM af min datter. Så vil jeg da prøve at få dem til at virke. Måske kører maskinen lidt hurtigere, who knows?
Var det svar nok?

Vh  Kurt
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. april 2009 - 20:12 #3
kuri - 3 år på eksperten og så lige en ommer.... :D

"Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!
"
05. april 2009 - 21:10 #4
* Enig med <john_stigers> * !!!
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2009 - 04:11 #5
Med hensyn til spørgsmålet: 32 bit desktop Windows understøtter kun op til 4 GB RAM, så din løsning er at opgradere din Windows f.eks. til til Vista 64 bit eller Windows 2003 32 bit.
Avatar billede kuri Nybegynder
09. april 2009 - 08:11 #6
Tak for ideen arne_v.
Det kræver et andet motherboard til Vista 64, og krisen kradser.
Men Windows 2003 har jeg fundet frem, og gir' det en test. Jeg vil selvklart fortælle om resultatet.

Venlig hilsen

Kurt
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2009 - 14:55 #7
Jeg glemte at sige at der er forskel paa de forskellige 2003 editions, se:

http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/aa366778.aspx#physical_memory_limits_windows_server_2003
Avatar billede kuri Nybegynder
09. april 2009 - 18:29 #8
Hej igen arne_v.

Jeg har "været der" lige nu, og har fået et par ideer.

Mange tak  :)

Kurt
Avatar billede kuri Nybegynder
13. april 2009 - 19:43 #9
Et lidt sent svar, men en infuenza lagde mig til køjs.

Jeg fik Win 2003 Datacenter Edition (32-Bit)til at føje sig. Den læste 8GB Ram.

Tak for hjælpen

Kurt