Avatar billede cskott Nybegynder
03. april 2009 - 21:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation af oscommerce

Hej,
Jeg skal installere oscommerce men jeg for følgende fejl:

The webserver is not able to save the installation parameters to its configuration files.

The following files need to have their file permissions set to world-writeable (chmod 777):

/var/www/www.xxxx.dk/www/www/catalog/includes/configure.php
/var/www/www.xxxx.dk/www/www/catalog/admin/includes/configure.php
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede zips Juniormester
03. april 2009 - 21:15 #1
Brug dit ftp program og sæt chmod 777 på de 2 filer der er tale om, includes/configure.php og admin/includes/configure.php så vil det virke
Avatar billede cskott Nybegynder
04. april 2009 - 14:52 #2
Er det i selve ftp programmet det kan sættes, eller skal jeg ind og redigere i filen?
Avatar billede zips Juniormester
04. april 2009 - 17:47 #3
Det er i selve ftp programmet du sætte filerne til 777, jeg ved ikke hvilke ftp program du bruger, men her er et par link på hvordan man gør det.

WS_FTP http://www.ecardmax.com/index.php?step=chmod
FileZilla http://www.cubecartforums.org/docs/appendix/how-to-chmod-directories.html
Avatar billede cskott Nybegynder
14. april 2009 - 15:13 #4
Jeg bruger smartFTP. Og jep det virkede. Men nu for jeg følgende fejl:

Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1266 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php on line 165

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php:165) in /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php on line 102

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php:165) in /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php on line 102

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/sessions.php:165) in /var/www/www.teknikgrossisten.dk/www/www/catalog/admin/includes/functions/general.php on line 22
Avatar billede zips Juniormester
14. april 2009 - 18:30 #5
Kan du komme ind i admin?

Hvis du kan, kunne du prøve dette http://forums.oscommerce.com/index.php?showtopic=286552

Ellers søg på deres forum om det, der er helt sikkert et svar at finde omkring dette :-)
Avatar billede cskott Nybegynder
14. april 2009 - 18:41 #6
Nej den kommer stortset med samme fejl hvis jeg vil ind i admin.
Avatar billede zips Juniormester
14. april 2009 - 20:46 #7
Ved du om dit webhotels server køre i safe mode, nogle webhotel kan man selv sætte den til off gennem kontrolpanelet eller ved brug af .htaccess

Her stå lidt om det http://dk2.php.net/manual/en/ini.sect.safe-mode.php og en anden her http://www.webhostgear.com/166.html
Avatar billede cskott Nybegynder
15. april 2009 - 13:42 #8
Jeg bruger www.wannafind.dk.
Jeg har lige kigget i mit kontrolpanel. Men jeg synes ikke der står noget om safe mode.
Avatar billede zips Juniormester
15. april 2009 - 19:56 #9
Avatar billede cskott Nybegynder
16. april 2009 - 13:30 #10
Jeg kan finde tabellen configuration. Og jeg kan finde filen configuration_id men der står ikke noget om /tmp. nogen steder
Avatar billede zips Juniormester
16. april 2009 - 19:01 #11
I min test webshop installation kan jeg godt finde det, det står i configuration_id 137

Når du står i tabellen configuration, klik på vis, gå derefter til sidste side hvor configuration_id 137 findes, klik på ret, udfor configuration_value stå der sikkert /tmp ret den til tmp og se om det nu virker :-)
Avatar billede cskott Nybegynder
16. april 2009 - 20:39 #12
Hej, jeg har fået problemet løst. jeg skulle køre en sql sætning i databasen ifølge wannafind. så nu funger det.

Nu skal jeg bare finde ud af at uploade en dansk sprogpakke og en ny template.
Hvis du ved hvordan man gør det vil jeg da gerne høre mere.. :-)

Ellers kan du bare lægge et svar så får du point.
Avatar billede zips Juniormester
16. april 2009 - 21:11 #13
Godt du fik det til at virke :-)

Jeg har lagt et svar her http://www.eksperten.dk/spm/870650#reply_7367959

Med hensyn til sprog og template finde du sikkert mere hjælpe her http://www.openforum.dk/viewforum.php?f=45 end jeg lige kan give dig :-)
Avatar billede zips Juniormester
16. april 2009 - 21:38 #14
Tak for point :-)