Avatar billede 44nato44 Nybegynder
01. april 2009 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hente recordset fra min db på sql server

Hej

jeg er rimelig ny med sql server og asp, men jeg har nedenstående forbindelse til min sql database, og det ser ud til at jeg kan forbinde til den.

Men når jeg forsøger at hente data fra den så virker det ikke, det giver bare en Server500 fejl.

Er der nogen som har en ide hvad der måske mangler ?

set conn = server.createobject("adodb.connection")
set RS = server.createobject("adodb.connection")
conn.open = "Provider = sqloledb; Data Source = MINDBSRV; Initial Catalog = TestDB; User Id = Test.User1; Password = Pas123;"

strSQL = "Select * from tblName"
RS.Open strSQL, Conn

conn.Close
Set conn = Nothing
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2009 - 22:23 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

... så får du en brugbar fejl-besked.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
02. april 2009 - 09:57 #2
Takker, jeg får ikke en god meddelse i browseren, men jeg kiggede i log filen på iis'en og fik denne meddelse

[ODBC_Driver_Manager]_Data_source_name_not_found_and_no_default_driver_specified

Giver det menning til dig, manger jeg at installere noget på min iis ?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
02. april 2009 - 15:26 #3
Takker så meget.. jeg må ha stiret blind på det hele

Fandt også ud at at set RS = server.createobject("adodb.connection") skulle være adodb.recordset

Hvis du vil ha' pointene, så må du gerne svare
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2009 - 18:15 #4
så lægger jeg da et svar :)