Avatar billede morten_hjort Nybegynder
01. april 2009 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Online WYSIWYG editor?

Jeg har lavet en hjemmeside i Rapidweaver, men skal have en ikke-computerkyndig til at ændre i nogle simple html sider, som vises i en shadowbox.

Findes der en gratis online WYSIWYG editor alá Google Doc's (som desværre ikke er helt optimale pga dens links forneden), som kan lave nye hmtl sider og tillader simple edits?

Skal gerne være så lig Google Doc's som muligt..
Avatar billede mismis Nybegynder
01. april 2009 - 17:37 #1
nu ved jeg ikke helt hvorfor du lige vil have den skal være online
men ellers vil jeg anbefale denne her

NVU som er en gratis editor som supportere flere styre systemer
og osom er baseret på Composer som er fra mozillas aplications pakke.

prøv at kigge lidt på den

http://www.net2.com/nvu/download.html

mvh

mis
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2009 - 18:10 #2
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
01. april 2009 - 19:38 #3
Grunden til at den skal være online er at vedkomne som skal opdatere siderne bruger en firma pc, hvor man ikke må installere programmer på... Derudover er det også det nemmeste, hvis der f.eks skal være en anden som også skal opdatere disse sider...

@keysersoze:
Jeg har kigget lidt på fckeditor.net, men kan slet ikke gennemskue hvordan jeg installere den og opretter nye htmlsider?
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2009 - 19:47 #4
Den mulighed du ønsker at give kræver et CMS - altså et system bygget over fx en database eller filstruktur hvor du vha fx fckeditor giver mulighed for at styre sider og gemme ændringer vha en serverside-teknologi (ASP, PHP, ASP.NET...).

Fckeditor er altså kun en lille del af det samlede påkrævede arbejde der skal til.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
02. april 2009 - 23:09 #5
Ok, mne findes der så nogle simple CMS løsninger der kan lave dette? Skal jo ikke bruge nogle themes eller lignende blot en simpel sort side med et billede og to kolonner tekst...
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2009 - 23:23 #6
Jeg kender så godt som ingenting til færdige løsning - programmerer selv hvad jeg har behov for - men kig evt lidt igennem her; http://www.opensourcecms.com/
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 09:46 #7
lukketid?