Avatar billede ciro Nybegynder
31. marts 2009 - 22:46 Der er 5 kommentarer

Microsoft midi mappe

Hvorfor kan jeg ikke mere få mim windows media player til at spiller midi filer? Jer bruger en HP pavillon dv9000med Vista Home Premium.Jeg bruger også music programmer som Sonar 8 (Cakewalk),hvormicrosotf synthesizer commer ellere ikke fram som in mulighed for at inspiller/afspiller midi filer.Jeg har provet alt det jeg kan ,men uden at kunne løse problemaet.Ellers kan afspiller midi filer  med iTunes!Hvoden kan det lade sig gøre?Hober at nogen kan hjelper mig  med at løse problemaet!En tak på forhånd.
Avatar billede mismis Nybegynder
31. marts 2009 - 23:37 #1
du må have rettet i din midimapper i kontrolpanelet siden du ike kan adressere den

gå ind i dit lyd panel i kontrolpanelet
der er en indstiling på hvad enhed du bruger til afspldning af midi
det kan være nødvendig at genstarte din player før den registrere at enheden er ændret

Grunden til at quicktime kan afspille midi er at den køre det via et quicktime midi libaray som har sin egen midi lydbank i

mvh

mis
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2009 - 10:38 #2
Brug nu den rigtige kategori...

Denne er til fejl på eksperten.dk...
Avatar billede ciro Nybegynder
02. april 2009 - 12:11 #3
Det har jeg også  prøvet,men nå jeg åbnerpå lyd i pannel kontrol så er der intet om midi instillinger!Der ondrer  jeg ågso over. der er tre kategorir at valge imellem: 1, afspilling hvor man kan konfigurere  højtelere og digitale Output. 2,Optagelse hor man kankonfigurere mikrofon og stereo mix. 3,det lyd,hvor man kan valge om lyd tema. jeg har også forsogt at kigge i lyd kort (Realtek HD audio kofiguration),men der er ikke noget at hente!
Avatar billede ciro Nybegynder
02. april 2009 - 12:16 #4
Det har jeg også  prøvet,men nå jeg åbnerpå lyd i pannel kontrol så er der intet om midi instillinger!Der ondrer  jeg ågso over. der er tre kategorir at valge imellem: 1, afspilling hvor man kan konfigurere  højtelere og digitale Output. 2,Optagelse hor man kankonfigurere mikrofon og stereo mix. 3,det lyd,hvor man kan valge om lyd tema. jeg har også forsogt at kigge i lyd kort (Realtek HD audio kofiguration),men der er ikke noget at hente!
Avatar billede mismis Nybegynder
02. april 2009 - 12:36 #5
okay jeg har undersøgt lidt nærmere
der findes fagtisk nårmalt ikke en midi device selector i vista
men det er der også andre der har syndes manglede
så der er lavet et tool hvor du skulle kunne se og vælge dine midi devices hvis du har nogle.

prøv at se dette link her
http://akkordwechsel.de/15-windows-vista-und-der-midi-mapper/

der ligger et tool du skulle kunne bruge til at vælge med

mvh
mis