Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
30. marts 2009 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe

instruktion ved "0x00d006d1" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "written".
Denne fejl får jeg - ofte. Bl.a. ved åbning af Denne computer, som forresten åbner ufatteligt langsomt.
Ligeledes når windows starter op, når jeg prøver at afspille en dvd o.lign.

Jeg har kørt hijackthis - loggen kommer her:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:01:05, on 30-03-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18372)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
C:\Programmer\IDT\WDM\sttray.exe
C:\WINDOWS\system32\AESTFltr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Programmer\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Programmer\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe
C:\Programmer\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\iFrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Programmer\DNA\btdna.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\DExposE2\DExposE2.exe
C:\Programmer\DellTPad\HidFind.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apntex.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\WLKeeper.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
\?\C:\WINDOWS\system32\WBEM\WMIADAP.EXE
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AESTFltr] %SystemRoot%\system32\AESTFltr.exe /NoDlg
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Programmer\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Programmer\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Programmer\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Programmer\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\iFrmewrk.exe" /tf Intel Wireless Tray
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Programmer\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Programmer\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Programmer\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [DExposE2] C:\Programmer\DExposE2\DExposE2.exe Start:Silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {149E45D8-163E-4189-86FC-45022AB2B6C9} (SpinTop DRM Control) - file:///C:/Programmer/Chessmaster%20Challenge/Images/stg_drm.ocx
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\Yinsthelper.dll
O16 - DPF: {CC450D71-CC90-424C-8638-1F2DBAC87A54} (ArmHelper Control) - file:///C:/Programmer/Chessmaster%20Challenge/Images/armhelper.ocx
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: HP Port Resolver - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPBPRO.EXE
O23 - Service: HP Status Server - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPBOID.EXE
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless WiFi Service (S24EventMonitor) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Programmer\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.28 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Programmer\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Programmer\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\WLKeeper.exe

Kan du hjælpe? :)
30. marts 2009 - 19:01 #1
Afinstaller
* BitTorrent DNA
Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer reslutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
30. marts 2009 - 19:01 #2
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
30. marts 2009 - 20:04 #3
Jeg har lige fået slettet bit.torrent. Jeg anede ikke den havde gemt sig under DNA.
Holder mig væk fra det skidt nu.

Jeg kører en scan af hijack og malwarebytes nu.
Så snart den er færdig smider jeg log herind
Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
30. marts 2009 - 20:52 #4
Forstår ikke helt hvorfor, men svchost problemet er løst.
Imidlertid er der poppet nogle nye op, med nogle dell programmer der ikke åbner når windows åbner. Såsom controlpoint.

Desuden synes jeg også min computer er langsom i forhold til normalt.

hvis du finder noget i logs, eller kan anbefale et gratis program eller andre måder, så vil jeg være superglad.

Malbyte:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.35
Database version: 1918
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-03-30 (20-50-10).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 165544
Tid tilbagelagt: 43 minute(s), 46 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:05:55, on 30-03-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18372)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\IDT\WDM\sttray.exe
C:\WINDOWS\system32\AESTFltr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Programmer\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
C:\Programmer\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe
C:\Programmer\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\iFrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
C:\Programmer\DellTPad\HidFind.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apntex.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\WLKeeper.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PowerDVD.exe
C:\Documents and Settings\Thule\Skrivebord\Hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Programmer\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Programmer\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AESTFltr] %SystemRoot%\system32\AESTFltr.exe /NoDlg
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChangeTPMAuth] C:\Programmer\Wave Systems Corp\Common\ChangeTPMAuth.exe /T:NTRU12
O4 - HKLM\..\Run: [WavXMgr] C:\Programmer\Wave Systems Corp\Services Manager\Docmgr\bin\WavXDocMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecureUpgrade] "C:\Programmer\Wave Systems Corp\SecureUpgrade.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EmbassySecurityCheck] "C:\Programmer\Wave Systems Corp\EMBASSY Security Setup\EMBASSYSecurityCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellControlPoint] "C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Dell.ControlPoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USCService] C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Security Manager\BcmDeviceAndTaskStatusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellConnectionManager] "C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\Dell.UCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\iFrmewrk.exe" /tf Intel Wireless Tray
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Programmer\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Programmer\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe
O4 - Global Startup: Dell ControlPoint System Manager.lnk = C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgr.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {149E45D8-163E-4189-86FC-45022AB2B6C9} (SpinTop DRM Control) - file:///C:/Programmer/Chessmaster%20Challenge/Images/stg_drm.ocx
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\Yinsthelper.dll
O16 - DPF: {CC450D71-CC90-424C-8638-1F2DBAC87A54} (ArmHelper Control) - file:///C:/Programmer/Chessmaster%20Challenge/Images/armhelper.ocx
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASF Agent (ASFAgent) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint Button Service (buttonsvc32) - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\DCPButtonSvc.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Control Service - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostControlService.exe
O23 - Service: Credential Vault Host Storage - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Broadcom Corporation\Broadcom USH Host Components\CV\bin\HostStorageService.exe
O23 - Service: Dell ControlPoint System Manager (dcpsysmgrsvc) - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\System Manager\DCPSysMgrSvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: HP Port Resolver - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPBPRO.EXE
O23 - Service: HP Status Server - Hewlett-Packard Company - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPBOID.EXE
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless WiFi Service (S24EventMonitor) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SecureStorageService - Wave Systems Corp. - C:\Programmer\Wave Systems Corp\Secure Storage Manager\SecureStorageService.exe
O23 - Service: Smith Micro Connection Manager Service (SMManager) - Smith Micro Software, Inc. - C:\Programmer\Dell\Dell ControlPoint\Connection Manager\SMManager.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - c:\drivers\audio\r205445\stacsv.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: NTRU TSS v1.2.1.28 TCS (tcsd_win32.exe) - Unknown owner - C:\Programmer\NTRU Cryptosystems\NTRU TCG Software Stack\bin\tcsd_win32.exe
O23 - Service: TdmService - Wave Systems Corp. - C:\Programmer\Wave Systems Corp\Trusted Drive Manager\TdmService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\WiFi\bin\WLKeeper.exe

--
End of file - 13925 bytes
30. marts 2009 - 21:46 #5
Mest rent oprydnings mæssigt ->

Afinstaller
* Bonjour
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Programmer\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Programmer\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C:\Programmer\Yahoo!\Widgets\YahooWidgets.exe (Er det noget du bruger ?)
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\Yinsthelper.dll

O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Ta' en oprydning med CCleaner...

------------------------------------------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede ThuleTheKing Nybegynder
30. marts 2009 - 23:23 #6
Super lækkert :)

jeg har noget der hedder TDM services der "foretager en fejl" og lukker ned i begyndelsen af windows.

Hvad er det? Vigtigt?

Ja widgets er min kalender, bruges hele tiden :)

Du må meget gerne skrive dit næste indlæg som svar

Du har været en SUPERhjælp!
31. marts 2009 - 06:43 #7
Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* TdmService - Wave Systems Corp
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.
31. marts 2009 - 06:44 #8
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...