Avatar billede cepedep Nybegynder
30. marts 2009 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Krydshenvisning til formel =sum(above) i tabel

Har lavet en summering i en tabel og ønsker senere i dokumentet at benytte denne sum.

Jeg har på summen i tabellen oprettet et bogmærke, som jeg prøver at lave en krydshenvisning til senere i dokumentet.

Dette lykkes ikke...

Hvor går det galt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. april 2009 - 00:39 #1
Den løsning burde være OK. Hvordan går det galt?
Krydshenvisninger opdateres ikke automatisk, så du skal opdatere felter, hvis der sker ændringer med summen.
Avatar billede cepedep Nybegynder
07. april 2009 - 10:45 #2
Jeg har fundet ud af, hvor det gik galt...

Jeg troede, at det var nok kun at klikke på summen - hvilket viser sum-feltet, som skraveret - og tildele dette et bogmærke, som der senere krydshenvises til.

Hele sum-feltet skal derimod markeres førend det tildeles et bogmærke.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. april 2009 - 11:19 #3
Ja, det er naturligt nok, at hele sum-feltet skal markeres (gik på baggrund af din beskrivelse ud fra, at det var, hvad du havde gjort). Hvis du ikke har markeret tekst, laver du et tomt bogmærke, og det indeholder jo dermed ikke noget, som kan opdateres.
Avatar billede cepedep Nybegynder
09. februar 2010 - 18:20 #4
Godkendt svar.