Avatar billede mjl Nybegynder
29. marts 2009 - 19:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søger man

Hvordan søger man her på Eksperten. Når jeg vælger PHP, og søger på ordet "mail" kommer der 1 resultat - flot !!!

Dur det ikke, eller hvordan gør man !???

Conrad
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 19:53 #1
Du trykker blot på "næste" så skulle der gerne kommer nogle flere forslag.

http://www.eksperten.dk/search?&q=mail&start=30
Avatar billede mjl Nybegynder
29. marts 2009 - 19:57 #2
Når man klikker næste, går den væk fra kategorien man valgte, og resultaterne er "forkerte" ...
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2009 - 20:08 #3
Prøv på google i stedet for. Ekspertens søgemaskine har ikke
noget godt ry.

erle - Du bør ikke lægge din kommentar som svar, uden du bliver
bedt om det. Hvis alle bare lagde svar, ville det blive yders
besværlig for dem, som vil give point. Hvis der f.eks er 8 svar,
og kun 1. bliver accepteret, så skal spørgeren afvise 7 svar.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. marts 2009 - 20:12 #4
Jeg prøver Google i stedet - tak for hjælpen !

Giver jer gerne 50% hver, hvis du svarer også, off-line !

hilsen Conrad

Lidt synd, at Eksperten ikke virker optimalt ! :o(
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2009 - 20:16 #5
Spørgsmål vedrørende Eksperten er altid gratis, altså 0 point.
Så du kan roligt afvise det svar som er kommet, og lægge et selv,
som du accepterer, og hiver point hjem igen:)
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2009 - 21:10 #6
off-line > Det er ikke korrekt, at spørgsmål om eksperten altid er gratis. Vi er en del brugere der ikke tager point i denne kategori. Men at tale om at det altid er gratis er forkert. Det er kotume at disse spørgsmål er gratis. Brugerne er i deres gode ret til at inkassere udlovede point.

Der har været mange tråde om det at lægge en kommentar kontra et svar. Hvis brugeren mener et svar er korrekt, kan jeg ikke se det skulle være forkert. Desuden skal brugeren ikke afvise alle svar. Hvis eet svar accepteres, bliver alle andre afvist.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2009 - 21:37 #7
Nå Ok, jeg har aldrig set nogen tage point for spørgsmål om
eksperten, og jeg vil i hvert fald ikke være bekendt at gøre det.

Ang. svar. Der findes selvfølgelig tilfælde, hvor den som giver
et svar, kan være temmelig sikke på, at det er korrekt.
MEN, ofte er det ikke det riktige svar, og det gælder åbenbart
også her. Jeg oplever i øjeblikket, at rigtig mange ukritisk
lægger deres kommentarer som svar. Og det er da noget rod.
Og flere har, ved at lægge unyttige svar, fået uberettigede point.
Hvad er ellers meningen med at skelne mellem kommentarer og svar?
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2009 - 23:12 #8
I et forum som eksperten vil vi altid være ude for, at nogle brugere prøver at score point med svar, der kan være mere eller mindre seriøse eller tangerer det rene gætteri. sådanne brugere har jeg absolut ingen sympati for.

Ligeledes oplever vi ofte, at brugeren der opretter et spørgsmål og modtager et 100% korrekt svar, aldrig vender tilbage. Så sidder man tilbage med sine talenter og ærgrer sig over, at man spildte sin tid på en utaknemmelig bruger.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2009 - 23:23 #9
Det kan jeg kun være helt enig i.
Avatar billede Slater Ekspert
31. marts 2009 - 08:59 #10
... har jeg også undret mig over. Hvad får en person til at oprette et spørgsmål på sådan en side, og så aldrig vende tilbage og læse svarene? Eller læser de svarene, men er for dovne til at bruge tre sekunder på at skrive "tak"?
- Det er ikke pointene der betyder noget for mig, da jeg stort set aldrig spørger om noget herinde, men det er da umotiverende at føle folk er komplet ligeglade.

Det ville egentlig være rart, hvis man højst kunne have tre åbne spørgsmål.
Avatar billede Slater Ekspert
31. marts 2009 - 09:49 #11
- og beklager at jeg hev et to dage gammelt spørgsmål frem, forresten. Jeg klikkede på det ude til højre ved et tilfælde, og så slet ikke datoen.
Avatar billede mjl Nybegynder
31. marts 2009 - 10:18 #12
Vil du have points "off-line" ??
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2009 - 13:06 #13
Nej tak, min lille kommentar var for nem:)
Avatar billede mjl Nybegynder
31. marts 2009 - 13:13 #14
ok ! :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2009 - 13:22 #15
100 point for et forkert svar, det viser da klart, hvad jeg har
imod, at der bare lægges et svar. Men ok, det er da spørgeren,
som bestemmer over i sådan en situation:)
Avatar billede mjl Nybegynder
31. marts 2009 - 13:27 #16
Ja ... der ligger jo et svar, og det skal jeg jo gøre noget ved, eller? Måske kender han ikke de alm. regler på Eksperten - måske venter han med at svare en anden gang.

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle gøre - ville ikke tage points selv, da I jo prøvede at hjælpe mig !

:o) hilsen Conrad
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2009 - 13:50 #17
Ok, for at du ikke en anden gang skal bruge point for ingenting.
Man er kun forpligtiget til at give point, hvis det svar man får,
løste problemet. Men man har da lov til, hvis en bruger har gjort
et stort arbejde for at hjælpe, at belønne indsatsen, selv om
den ikke lykkedes.
Ellers benytter man muligheden for at afvise svaret.
Man lægger så et svar selv - det kan være hvad som helst, som
man så accepterer.
Avatar billede mjl Nybegynder
31. marts 2009 - 14:37 #18
oki ... tak!