Avatar billede Laugesen1 Mester
26. marts 2009 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse i Word 2007 viser kun en side - resten skjules

Windows Office 2007

Jeg arbejder med automatisk indholdsfortegnelse i Word 2007 og den er nu så stor at den flyder mere end en side.
Men der sker det, at der bliver kun vist en side resten er skjult.
Hvis jeg går over i visningen "klade", så kan jeg se hele indholdsfortegnelsen, men når jeg printer den ud bliver der kun printet den ene side, resten kommer ikke med.

Er der nogen der har en løsning på problemet?

På forhånd tak
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. marts 2009 - 14:15 #1
Har du indsat indholdsfortegnelsen i en tabelcelle?
Avatar billede Laugesen1 Mester
27. marts 2009 - 01:13 #2
Tak for dit svar.

Jeg har oprettet en inholdfortegnelse fra reference/indholdsfortegnelse/automatisk tabel 1.

Er der en anden måde jeg kan gøre det på, så jeg slipper for problemet med at den kun kan fylde en side?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. marts 2009 - 01:34 #3
Der er ikke noget i vejen med den metode, du har brugt, og den skulle absolut ikke forhindre indholdsfortegnelsen i at fylde mere end en side.

Grunden til, at jeg spurgte, om du havde indsat indholdsfortegnelsen i en tabelcelle er, at en tabel (evt. uden at du opdager det) kan blive ændret til at være "flydende" på siden, og i det tilfælde kan tabellen kun fylde en side.

Jeg kan ikke umiddelbart sige, hvad problemet kommer af. Jeg vil godt kigge på dokumentet, hvis du sender det til mig (lf [at] thedoctools.com).
Avatar billede Laugesen1 Mester
31. marts 2009 - 23:53 #4
Hej Lene

Det kan godt være at jeg vil have dig til at se på mit dokument.
Jeg skriver for øjeblikket lidt frem og tilbage med Microsoft pga. problemer med at kører Office Update, så jeg vil lige hører om de kender til problemet med at en del af indholdfortegnelsen bliver skjult.
Hvor meget skal du i så fald have for at finde fejlen, hvis jeg sender mit dokument til dig ?

Finn Laugesen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. april 2009 - 00:22 #5
Jeg skal ikke have noget. I stedet for at forsøge at gætte mere på, hvad problemet kan være, er det bedre at se dokumentet. Så kan jeg måske umiddelbart finde forklaringen (vil dog ikke love noget).
Avatar billede Laugesen1 Mester
03. april 2009 - 23:21 #6
Hej Lene.

Ja tak, jeg vil meget gerne have dig til at se på mit dokument.
Har du en mail-adr. jeg kan bruge til at sende det til dig?

Hilsen Finn Laugesen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2009 - 23:30 #7
Ja. Jeg skrev den også, da jeg først tilbød at kigge på det ;-)
lf [at] thedoctools.com
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. april 2009 - 19:46 #8
Jeg har undersøgt dit dokument, fundet og løst problemet. Rettet version er sendt til dig via e-mail.

En indholdsfortegnelse bliver indsat som et felt i Word. Formateringen i en indholdsfortegnelse styres af definitionerne af typografierne Indholdsfortegnelse 1-9 (hedder TOC 1-9 i engelsk version af Word).

Af uransagelige årsager var disse typografier i dit dokument defineret med en tekstrude (frame). En tekstrude virker som en tekstboks eller en figur. Den kan ikke gå over mere end en side. Jeg har ændret definitionerne og desuden sørget for, at typografierne ikke - som de gjorde før - automatisk bliver opdateret til de oprindelige (og forkerte) definitioner igen.