Avatar billede troldpil Nybegynder
21. marts 2009 - 18:17 Der er 1 kommentar

Rydde op på server

Vi har efterhånden fået opbygget en ret omfattende internetside (eurasier-catalina.dk). Der er blevet uploaded en masse prøver, som ikke bliver brugt. Findes der out-there et program, der kan tjekke hvilke filer man rent faktisk bruger på sin side - og især hvilke man ikke bruger, så man kan få ryddet op og få noget mere plads på serveren?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2009 - 18:59 #1
Har samme problem på en stak sider jeg hoster for familie og venner. Jeg gør det at jeg løbende flytter sites til en ny mappe og ser hvad der skal med og ikke skal med. Det kræver at man tester alle links.

Samtidigt flytter jeg sites til Wordpress, så ligger alle billederne organiseret i mapper og alt tekst ligger i en database.

Thusgaard.eu er min egen der er under opbygning lige PT. thusgaard.com er en bekendts (med samme efternavn) og den er langt mere imponerende.

Wordpress kræver PHP og MySQL på serveren. Men er super let at sætte op.