Avatar billede mjall0w Nybegynder
17. marts 2009 - 22:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tillade remote connection på MySQL server

Hej.

Jeg har en webserver kørende med MySQL 5.051a.
Jeg kan godt få forbindelse til mysql databasen hvis scriptet bliver lagt op på webserveren og bliver kaldt med localhost i mint connection kommando.
Desværre, kan jeg udefra ikke få forbindelse til serveren ved at kalde den på ip, eller webadresse. Så kort sagt, den tillader ikke remote connections. Har åbnet for port 3306 som er sat til porten på min database, så her burde problemet ikke være. Har også slået firewall fra, så den burde heller ikke gøre noget.

Hvordan er det muligt for mig at tillade min database remote connection fra forespørgsler på en anden webserver?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2009 - 21:19 #1
På min egen Debian server kom jeg ud over det problem ved at ændre:

bind-address = localhost
til
bind-address = ip

i my.cnf. Hvor ip er serverens eksterne IP adresse.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
18. marts 2009 - 22:09 #2
Arbejder desvære med en windows baseret server.
Men havde ikke fået klaret firewall'en ordentligt. Derfor virkede det ikke.
Fra standard kan man remote den - havde bare sat adgang til (mener det var mysql.exe) på firewall'en, men den benytter mysql-nt.exe .. Hjalp at give den adgang på firewall'en