Avatar billede datainform Nybegynder
13. marts 2009 - 18:26 Der er 4 kommentarer

Canon Pixma ip5000

Jeg har en Canon Pixma ip5000 printer, der volder mig nogle problemer og håber der er én der kan give et input.
Når jeg installerer printeren, er opsætningen i Sideformat: Letter og bl.a. margen: er i tommer - er der et lyst hoved der ved hvor man kan sætte parameterne, så den referer til dansk metersystem - kan det være printersoftwaren eller Styresystemet der driller?
Det skal oplyses at jeg har en HP1012 laserjet koblet op på samme PC og den skaber sig ikke.
Jeg har utallige gange afinstalleret printeren, ryddet op i Regdatabasen, genstartet, og geninstalleret - uden gevinst.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 11:23 #1
Min printer er godt nok en ip6700d, men mon ikke det er nogenlunde ens.Vælg Start>printere, højreklik på ip5000 og vælg egenskaber,under fanen generelt vælg udskriftsindstillinger.under fanen sideopsætning, kan du så vælge den rette papirstørrelse.Når du er tilfreds, kan du gemme den som profil.
Avatar billede datainform Nybegynder
14. marts 2009 - 11:48 #2
Tak for dit svar, men det ændrer da ikke, at i stedet for som tidligere, at margen var sat til 10 mm nu er 0,4 tommer.
Din opskrift er der intet i vejen med, den er sat - men hele opsætningen er stadig i tommer. Alle de andre programmer, der bliver instaleret sammen med printeren, er dog alle i millimeter - eks. hvis jeg skal printe en CD, er alle mål i millimeter - mystisk!
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 12:39 #3
Hvilket program er det du forsøger at udskrive fra (photoprint, Word eller hvad ?) Margener indstilles som regel i applikationerne , ikke i printerdriveren.
Avatar billede datainform Nybegynder
15. marts 2009 - 01:26 #4
Jo jo, men det er ikke et spøgsmål om hvilke programmer jeg udskriver i - det er et spørgsmål om, at printeren er begyndt at sætte dens konfiguration i tommer - det bliver jo ikke helt så nøjagtigt, når man skal omregne tingene, ved at dividere med 25,4 - det er jo lettere hvis tingene sker efter det danske metersystem.
Og det er printerdriveren vi snakker om ;o)- som jo efterhånden er skiftet ud, utallige gange - dog uden resultat.
Og for at sætte tingene i relief, har der tidligere ikke været noget i vejen med, at printerens konfiguration, har været i millimeter.