Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visual studio 2008 SQL problemer - hjælp søges!!

Hej..

Jeg har lige installeret Visual studio 2008 professional og alt virker som det skal indtil videre.. Jeg har bare et lille/stort problem: Når jeg vil tilføje en SQL Server database til mit projekt så får jeg denne fejl:

Failed to generate a user instance of SQL Server due to a failure in starting the process for the user instance. The connection will be closed.

- Skal jeg installere noget før det kan virke?? eller hvordan??

Mange tak på forhånd..

Line Jakobsen.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 14:19 #1
Er der installeret en SQLServer 2005 eller 2008 paa maskinen ?
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 15:47 #2
Jeg har installeret den fulde version.. og der er Microsoft SQL Server 2005 også med i..

Men kan det være at jeg skal installer sql server management studio express 2008 for at det virker??
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 15:53 #3
Det burde ikke vaere noedvendigt. Men er meget nyttigt.

Er SQLServer startet ?
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 18:48 #4
Hvad mener du med om SQL Server er startet??
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 19:01 #5
Det er en server process som skal vaere startet.

control panel
administartive tools
services
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 19:35 #6
SQL Server (SQLEXPRESS) står som startet.. Går ud fra det er den du mener
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 19:48 #7
Jeps.

Saa jeg er nu loebet toer for gode ideer.
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 20:22 #8
arhh :-)
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 21:23 #9
fandt dette link, men forstår det ikke helt..

http://www.differentpla.net/content/2006/01/failed-to-generate-a-user-instance-of-sql-server

nogen som måske kan hjælpe med dette??
Avatar billede prinsessen28 Nybegynder
13. marts 2009 - 21:50 #10
Fik det til at virke efter lang kamp..

Jeg skulle slette mappen SQLEXPRESS mappen under bruger log ind..

Men tak for hjælpen..