Avatar billede kpjensendk Nybegynder
12. marts 2009 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programering .net på mac

Goddag...

Jeg går med tanken om at skulle skifte over til en mac laptop, da jeg elsker designet på den og på deres system, samtidig med jeg føler at de klare det bedre når jeg sidder og arbejder med grafikken..

men jeg har aldrig haft mac før, så har lige et spørgsmål til jer der kender til den...

nu når jeg laver hjemmesider i .net bruger jeg "visuel web developer" og koder c# ...

Så tænker jeg er det muligt at bruge dette program eller andet tilsvarende på mac uden at skulle lave en visuel server med windows på ?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt...

Hilsen.
Kenneth P. Jensen.
www.kpjensen.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
12. marts 2009 - 13:38 #1
Nej, du er nødt til at virtualisere - Men VMWare Fusion skulle jo være rigtig godt på mac, så kan du arbejde med dine windowsprogrammer i OS X :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. marts 2009 - 13:44 #2
.net fungerer ikke på mac. Så simpelt er det. Du kan selvfølgelig programmere imod MONO i stedet for .net, men jeg kender ingen IDE'er som kan måle sig med Visual Studio (eller Visual Web Developer), som virker på mac. Den eneste IDE jeg kender som virker på mac, er monoDevelop (http://mono-project.com/Monodevelop). Men denne understøtter ikke asp.net (så vidt jeg ved!).
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 01:03 #3
Umiddelbart vil jeg tro at virtual + Windows + MS .NET eller Mono + allround editor er de mest realistisk muligheder.

Men der er alternativer.

http://www.omnicore.com/en/  (men X-develop er ikke gratis)

Eclipse med en C# plugin (men af en eller anden grudn er .NET plugins til Eclipse normalt jammerlige)