Avatar billede curieux Nybegynder
12. marts 2009 - 11:15 Der er 3 kommentarer

Linux -> Windows XP, men nu uden HDD1

Hej Alle.

Jeg har købt mig en ASUS EEE PC 900 med Linux. Det blev jeg godt og grundig træt af og installerede derfor Windows XP.

Jeg har dog læst at der er to partitioner på manskinen: 4GB (Flash) og 16 GB (Flash). Alle anbefaler man instllerer windows på de 4 GB, da det er en langt hurtigere hukommelse.

MEN... Da jeg skulle installere windows, kunne jeg ikke se partition 1 og blev nødt til at installere på partition 2 - de 16 GB. Det går noget langsomt, og vil derfor gerne have installeret på partition 1 - de 4 GB.

Hvordan får jeg mine 4 GB til syne ved Windows-installationen?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 12:25 #1
Er du sikker på at der findes en 4 GB partition, jeg har aldrig hørt om det og iflg http://www.pricerunner.dk/pi/27-1130936/Baerbare/ASUS-Eee-PC-900-Intel-Celeron-900MHz-1024MB-16GB-TFT-8.9-Linux-Produkt-Info findes den heller ikke der
De "ASUS EEE PC 900" som jeg har set køre med XP har nu været markant langsoomere med XP end de var med Linux
Avatar billede curieux Nybegynder
12. marts 2009 - 16:04 #2
Når jeg går ind på ASUS.dk og søger efter EEE PC 900 og går ind under specifikationer, står der at den med Linux har 20 GB - altså 16 GB + 4 GB.

/KL
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2009 - 17:34 #3
Ja men så er det jo bare med at gå igang med at finde den påståede capacitet