Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. marts 2009 - 08:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Antal felter i en MySQL tabel

Sandsynligvis har dette spørgsmål været oppe og vende før. Men da søgefunktionen på den nye Eksperten ikke er noget at råbe hurra for - jeg kan ikke få det til at virke med at søge i en kateori.

Hvor mange felter kan man max. have i en MySQL tabel?

Jeg har en applikation der kører med en MS Access backend nu, men den ville jeg gerne have over på en anden af performance hensyn.
I den eksisterende er der lavet alle mulige krumspring for at holde felt antallet nede på det max. tilladte i Access, men det giver en masse uhensigtsmæssigheder som jeg kun kan løse ved at få en db med mulighed for masser af felter.
Jeg ved godt at der vil blive oponeret mod at have flere hundrede felter i en tabel. Men trods mange timers roden frem og tilbage er der ikke fundet en bedre måde at lave tingene på.
Kort fortalt går det ud på at jeg har nogle sigteprøver der bliver testet op mod nogle specifikationer. Disse kan bestå af op til 25 forskellige sigter og til hver sigte er der 4 værdier = 100 felter. Hvis jeg flytter det til forskellige tabeller, vil jeg få problemer når specs skal tastes ind i den dertil oprettede formular.

Det blev en længere smøre til et simpelt spørgsmål.
Avatar billede Slater Ekspert
11. marts 2009 - 08:27 #1
Den officielle grænse er 3398 kolonner, men jeg har hørt snak om at den egentlig kun kan håndtere op til 2599 kolonner.

- Det er i hvert fald langt mere end "flere hundrede", som du siger du har.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. marts 2009 - 08:44 #2
Ja så er der jo et stykke vej.

Ved du om der findes et stykke 'officielt papir' på specs af MySQL?
Avatar billede Slater Ekspert
11. marts 2009 - 08:49 #3
Nej desværre, jeg kan ikke finde noget officielt med den slags oplysninger samlet.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2009 - 14:07 #4
Det staar i docs:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/column-count-limit.html

Sumnmary:

MyISAM: MIN(4096, noget bestemt af raekke stoerrelse, noget bestemt af definitions stoerrlese)

InnoDB: 1000
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. marts 2009 - 08:53 #5
Tak for referencen - det må være points værd.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2009 - 14:13 #6
ok