Avatar billede perlongo Nybegynder
10. marts 2009 - 17:07 Der er 12 kommentarer

XP og Vista

Jeg har installeret XP og vil gerne lave en dualboot med Vista men får en fejlkode:Windows could not collect information for (OSImage) since the specified image file (install-wim) does not exist.? Jeg har et abit bundkort 64 bit AMD X2 og 4 GB Ram og 320 gb Hd Samsung LG DVD brænder. XP køre fint......Help me
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:02 #1
hvordan er det lige præcis du gør når du vil lave dual boot?

du er klar over basale ting som at du skal oprette en ny partition eller benytte en anden harddisk end den du allerede har xp på ik?
Avatar billede perlongo Nybegynder
10. marts 2009 - 18:16 #2
Ja jeg har prøvet det før. Det er Vista der er broblemet med på min PC. Jeg kan ikke installer VIsta når jeg har tastet koden ind går Vista i stå. skal lige siges at Vista har været instaleret før sammen med XP, jeg fik virus, så jeg måtte formater HD og nu vil kun XP installeres. Hvad kan der være gået galt.....?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:49 #3
mmmmmkay...lyder virkeligt underligt.

Kunne man forestille sig at din vista cd er blevet ridset og ikke virker mere?
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 19:32 #4
Det er faktisk nemt men der er et par ting som man skal sikre sig når man gør.  1. partion SKAL være NTFS. 2. Du SKAl lave 2 partioner (må altså ikke ligge på den samme). Jeg har et link til en side som viser præcis hvordan du gør jeg har valgt denne måde fordi skal jeg forklare det bliver det et laaaangt indlæg ;)

Kik her..:http://apcmag.com/how_to_dualboot_vista_with_xp__stepbystep_guide_with_screenshots.htm?page=2
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 19:35 #5
Hvis du ikke er en ørn til Engelsk så giv besked så laver jeg en guide til dig.
Avatar billede perlongo Nybegynder
10. marts 2009 - 19:47 #6
Tak jeg prøver men det må vente til i morgen. Og DVDen er ikke ridset, den virker på den anden PC jeg har.......
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:58 #7
du er meget hjælpsom og giver konstruktiv feedback kaffefisk..men lad nu være med at bruge "svar" når du kommenterer, vent til folk er tilfredse før du smider et svar.
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 20:23 #8
Det har du så "venligst" påpeget i et andet indlæg og jeg har kommenteret det så er den vist ikke længere...OK.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 20:28 #9
rolig kaffe. Hvis du kigger på tidspunktet for den post i forhold til hvornår jeg påpegede det i den anden post kan du nok få det til at hænge sammen.

Det var før du havde svaret at du var uforstående for hvad forskellen mellem svar og kommentar var...
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 20:30 #10
og iøvrigt påpegede jeg det "venligst" som du vælger at kalde det med ""...Der er mange andre der ikke havde forklaret dig det og været lige så forstående som jeg er. ok..

er ikke ude på at få fjender..syntes bare retningslinjerne skal følges.
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 20:42 #11
Absolut sidte kommentar for at runde den af, Siden jeg læste hvad du skrev omkring Svar har jeg kun brugt kommentar. Og som nævnt vil jeg naturligvis følge både etik og regler for denne side.

Bling Bling. :D
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 21:07 #12
ok lige et min sidste kommentar kaffe. Jeg tvivler ikke på du har brugt kommentar som du skulle efter du fik det at vide, men jeg skrev begge indlæg med kort mellemrum:
-----------------------------------------------------------------
Skrevet tir. d. 10. marts 2009 kl. 19:33:21| #6 hearnz (9.935 point)

kaffefisk og alle andre nye> Det er ellers et godt forslag du kommer med der, men lad nu være med at smide svar efter folk før de er tilfredse og har fået løst deres problem eller konstateret at de ikke kan komme vidre. Det andet er bare dårlig stil!
Anmeld indlæg Skriv et svar | Skriv en kommentar

Skrevet tir. d. 10. marts 2009 kl. 19:58:09| #7 hearnz (9.935 point)

du er meget hjælpsom og giver konstruktiv feedback kaffefisk..men lad nu være med at bruge "svar" når du kommenterer, vent til folk er tilfredse før du smider et svar.
-----------------------------------------------------------------

ok 25 minutters forskel..du svarede ind imellem de to indlæg og det havde jeg ikke lige set. kan jo ikke være i alle tråde på samme tid. Ville bare have budskabet ud og det skulle ikke forståes som om du lige skulle have det at vide to gange.

Ville bare lige havde det på det rene, er jo som sagt ikke ude på at få fjender, så lad os lukke den her :)

Beklager til opretter af dette spørgsmål at vi snakker om noget der ikke har med emnet at gøre..det er hermed overstået og ude af verdenen.

---------------------------------------------------------------

Skriv når du har prøvet imorgen perlongo.