Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2009 - 16:11 Der er 3 kommentarer

kan ikke komme på internettet via trådløst netværk - selvom anden computer i huset kan.

Først og fremmest undskyld for den "dårligt udtrykende" overskrift - men vidste ikke lige hvordan jeg skulle beskrive mit problem.

Jeg har lånt en hp bærbar af en af mine venner, da min egen er til repartion, og nu har jeg fået problemer med internettet hjemme hos mig. Det virkede fint i hele sidste uge, men da jeg forsøgte at komme på internettet igår, gad den ikke og sagde at siden ikke kunne findes, jeg tændte og slukkede routen som jeg normalt gør når jeg ikke kan komme på internettet - men stadig uden held. Jeg har en anden bærbar i hjemmet og den havde ingen problemer med at komme på internettet. Efter flere timers forsøg og undren,løste problemet sig selv uden jeg rigtig gjorde noget. Men så virkede det ikke på vores anden bærbar. Begge computere har IP på automatisk, og kører via vores sikret trådløse net.
Jeg har prøvet at ta en cable direkte ind i Hp'en og se om jeg kunne komme på internettet via det, men det hjalp ikke.

Håber i kan hjælpe mig.
mvh
Sebastian
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 17:07 #1
Jeg har selv haft præcis samme problem. Det jeg gjorde var at gå ind og slette alle mine foretrukne netværk (som der automatisk bliver oprettet forbindelse til) og tilføjede dem derefter manuelt. Dette kan gøres fra netværks- og delingscenter -> administrer trådløse netværk (vista).
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2009 - 18:01 #2
Mange tak for dit råd - jeg har fulgt det men det virkede desværrer ikke.. Er stadig ikke istand til at komme på internettet fra den ene computer som har XP - mens Hp'en (som havde problemer til at starte med) kører som intet var sket.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 15:50 #3
Er der andre som har nogle gode råd eller en løsning på problemmet ?