Avatar billede Dam-Amby Nybegynder
08. marts 2009 - 11:13 Der er 8 kommentarer

Skærmindstilling på 47 hertz i Windows, men skærm er 50-60 hertz

Hej
Ved en fejl kom jeg til at acceptere skærm indstilling på 47 hertz. Nu kan jeg ikke bruge PC'en.
Den kan ikke startes op i fejlsikret tilstand, idet PC'en ikke fejler noget.
Jeg har 2 spg:

- Er det muligt at slå Windows skærmindstillinger fra i opstart ?
- Er der nogen der kender hvilken skærm der kan vise 47 hertz (min gamle 17'' ligger i intervallet 50 til 60 hertz).
Avatar billede Slater Ekspert
08. marts 2009 - 11:35 #1
Hvorfor kan du ikke gå i fejlsikret tilstand, bare fordi computeren ikke fejler noget?

Det burde ikke have nogen indflydelse. Du skal vel bare trykke F8 under opstart?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. marts 2009 - 11:36 #2
Du burde kunne komme i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 under opstart - uanset om pc´en tror den er rask eller syg.
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. marts 2009 - 11:41 #3
Skal det forstås således, at F8 (usb tastatur?) ikke virker?
Avatar billede Dam-Amby Nybegynder
08. marts 2009 - 11:44 #4
Hej Viperine og Lars

Desværre. Jeg har prøvet. PC'en fejler ikke noget. Det er skærmindstillingen der er på 47 hertz. Hvis bare min skærm  kunne læse en indstilling på 47 hertz, men det kan den ikke. da range er mellem 50 og 60.
Men det er dejligt at se at der er aktive folk på eksperten :-)
Avatar billede Dam-Amby Nybegynder
08. marts 2009 - 11:47 #5
Hej
Jeg har aktiveret USB startup i BIOS, så alt virker bortset fra at PC'en sender med en frekvens på 47 hertz og skærmen virker indenfor range mellem 50 og 60 hertz.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. marts 2009 - 15:16 #6
Uanset at du er kommet til at angive din frekvens lidt uheldigt, så burde du kunne starte op i fejlsikret tilstand.

Hvad sker der helt præcist, når du starter din pc op?
Avatar billede Dam-Amby Nybegynder
20. marts 2009 - 16:37 #7
Når jeg starter op i fejlsikret tilstand kommer XP-billedet frem. De blå "kugler" kører henover baren, men derefter går den i sort. Efterfølgende har jeg prøvet med et helt nyt grafikkort, men der sker det samme. Den går i sort efter at XP begynder at starte op.
Jeg har installeret en ny version af XP, og da kører det. Den rigtige installation har jeg delt op i forskellige brugere, og de data har jeg ikke adgang til så det er rigtigt dumt. Havde det ikke været for data-tabet kunne jeg bare re-installere, selvom det tager tid, er det jo til at have med at gøre.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. marts 2009 - 09:15 #8
Hvad mener du med at du ikke har adgang til data?

Måske du blot skal overtage ejerskabet:

http://support.microsoft.com/?kbid=308421