Avatar billede fancy Mester
08. marts 2009 - 01:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

phpmyadmin

Jeg har et webhotel som ikke tilbyder phpmyadmin men susporten siger at jeg selv kan installer det.Jeg har lagt ver 2.12 op da det er kun php 4.0 som understøttes men jeg kan ikke configurer det så det virker er der en der har en ide.
Jeg har forsøgt med flere tuturials uden det virker
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2009 - 02:49 #1
Du udpakker, tilretter config.inc.php og så kører du.
Avatar billede fancy Mester
09. marts 2009 - 17:25 #2
Ja det troede jeg også men jeg denne her fejl eller meddelse

Kan ikke indlæse mcrypt udvidelsen. Tjek venligst din PHP-konfiguration.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 01:15 #3
Og det er ikke bare at sætte $cfg['McryptDisableWarning'] til true ?
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. marts 2009 - 23:41 #4
Måske skulle man finde en anden host som bare minimum har php5 som mulighed. Virker lidt gammelt med php4.
Avatar billede fancy Mester
13. marts 2009 - 11:31 #5
ok arne_v så køre det

smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 14:13 #6
svar
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. juli 2009 - 18:07 #7
Jeg har fuldstændig samme problem, men jeg kan ikke finde, hverken  $cfg['McryptDisableWarning'] eller config.inc.php ??

Hvor ligger config.inc.php - jeg går ud fra at denne fil indeholder variablen?

Skal jeg kigge i apache, php, phpmyadmin?

Min php virker! Jeg tror også, at der er adgang til databasen, jeg kan blot ikke få phpmyadmin til at virke.

Jeg bliver spurgt om brugernavn og password og så siger den bare at der er fejl.

Det er vist også noget med, at man skal lave bestemte ændringer i php.ini - her har jeg ikke rørt noget. Skal jeg det?

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. juli 2009 - 18:26 #8
ok - jeg fandt der hvor $cfg osv... skulle ændres.

Nu får jeg følgende fejl på en side for sig selv:

Kan ikke starte session uden fejl, tjek venligst fejl i din PHP og/eller webserver log fil og konfigurer din PHP installation ordentligt.

Nogen der har en idé om, hvordan jeg ændrer det?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. juli 2009 - 18:28 #9
Det er noget med:

$strSessionStartupErrorGeneral

hm... session startup?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. juli 2009 - 18:33 #10
ok - nu virker det!

til andre skal der ændres i php.ini

session.auto_start = 0

skal ændres til:

session.auto_start = 1

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. juli 2009 - 18:36 #11
Jeg ved egentlig ikke, hvorfor man har valgt dette i phpmyadmin?

jeg har session_start i alle mine php-scripts, mener ikke at mit webhotel kører med session auto start
Avatar billede lone_a_p Praktikant
15. juli 2009 - 00:57 #12
$cfg['McryptDisableWarning'] i config.inc.php (filen ligger i mappen libraries)