Avatar billede Qudash Nybegynder
07. marts 2009 - 13:51 Der er 10 kommentarer

Kan ikk tænde min computer..

Hej folkens..
Jeg har et mindre problem med min computer..
Den brændte sammen/kortsluttede for omtrænt en uge siden..
Derfor købte jeg nyt bundkort, ram, processor og strømforsyning..

Jeg ville da mene at så er der ingen problemer længerer, da det hele skulle kunne spille sammen..
Men det vil overhovedet ikke starte eller noget som helst..

Vi ka dog se, at den sender en smule strøm ud, da lyset i mine USB-enheder tænder, men selve computeren vil slet ikk starte..

Strømforsyningen er blevet skiftet to gange nu, da vi troede der var noget galt med den, men den vi fik den byttet til, gør fuldstændigt det samme, så ka næsten ikk tro det er der fejlen ligger..

Men ved simpelthen ikk mine levende råd..
Håber virkeligt at der er nogen der ka hjælpe mig..
Avatar billede justrace Novice
07. marts 2009 - 14:09 #1
Det tyder nu godt nok på strømforsyningen. Alle de detaljer du skriver passer ret godt, men når i fik den byttet, fik i vel bare en ny magen til?
Avatar billede Qudash Nybegynder
07. marts 2009 - 14:14 #2
ja..
Det var en fuldstændig magen til..
Så du vil forslå at vi bytter til en ny og et nyt mærke og model ?
Avatar billede justrace Novice
07. marts 2009 - 14:20 #3
Næh, bare en der kan levere noget mere strøm.

Kan du fortælle lidt om hardwaren, og hvor mange watt strømforsyningen er på?
Avatar billede Qudash Nybegynder
07. marts 2009 - 14:41 #4
Mit bundkort er en sockel 475.
Det er en 400 Watt strømforsyning.
Det er et Gforce FX5200 grafikkort med 512 MB ram.
2 GB DDR Ram
Det er en Intel 2,2 dualcore processor.
Avatar billede justrace Novice
07. marts 2009 - 14:50 #5
Umiddelbart burde strømforsyningen være kraftig nok.

Er der et strømstik der ikke er sat i? Powerstikket er sat på bundkortet? Køleren er sat til?
Avatar billede Qudash Nybegynder
07. marts 2009 - 14:56 #6
Det hele sidder som det skulle..
Alle ledninger er sat i de rigtge steder..
Ville da også mener at strømforsyningen er stor nok..
Men burde da mene at det er lige meget, hva mærke det er..
Men synes at det er meget underligt at det slet ikk vil kører sammen..
Men der ka vel ikk rigtigt være meget andet at gører, end at sende den ud til datagården ?
Avatar billede justrace Novice
07. marts 2009 - 15:22 #7
Er der et 4-benet stik oppe på venstre side af Processor-køleren? Samme type som det brede 20/24 benede strømstik.
Avatar billede Qudash Nybegynder
07. marts 2009 - 19:55 #8
Jo, der er et 4-benet stik som skal forbindes til bundkortet.

Det er måske noget som kan fucke det hele op ?
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2009 - 18:45 #9
Ja, altså hvir det ikke er tilsluttet får du ikke liv i dyret. :)
Avatar billede Qudash Nybegynder
18. marts 2009 - 21:04 #10
Nu fandt Datagården fejlen..
Han troede dog også at det var strømforsyningen der var problemet..

Det viste sig dog at det var min marster harddisk der var brændt af :(