Avatar billede anton Nybegynder
05. marts 2009 - 20:12 Der er 6 kommentarer

Udskrift af filnavne

Jeg har en mappe med 2500 filer i. Jeg vil gerne kunne lave en udskrift af alle disse filnavne/overføre til et worddokument.
Hvordan gør jeg det, så jeg slipper for at skrive alle disse filnavne "i hånden".
anton
Avatar billede tcp Nybegynder
05. marts 2009 - 20:14 #1
Hvilke filer ? .hvad
Avatar billede tcp Nybegynder
05. marts 2009 - 20:19 #2
Du kan hente IrfanView http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

Det har en funktion der kan borvse filer og skrive filnavne til textfil
Avatar billede peturkirke Novice
05. marts 2009 - 20:22 #3
hvis du har adgang til asp eller php, så er det nemt nok
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. marts 2009 - 21:51 #4
Hvis det bare er en engangsfornøjelse under windows ville jeg bare gøre dette:

start->kør
eller
start->run

skriv
cmd<og tryk enter> :)

I commandline navigerer du ind i mappen.

cd c:\minmappe

C:\minmappe\>dir /B/A-D
bla.txt
.hidden
system.ini
config.sys
MS.doc

Vælg vinduet, højreclick->edit->mark (træk ned ad og marker alle filer i consollen)->copy-> paste i word.

Se http://www.computerhope.com/dirhlp.htm for hjælp til argumenter.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. marts 2009 - 20:08 #5
Har du fået løst problemet?
Avatar billede tcp Nybegynder
26. juni 2011 - 23:14 #6
lukker