Avatar billede snowball Novice
04. marts 2009 - 17:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny TFT skærm til en fornuftig pris

Hej.

Jeg vil efterhånden gerne have min gode gamle 19" CRT skærm byttet ud med en dejlig ny TFT skærm som ikke fylder så meget på bordet ;)

Den nye skærm skal opfylde følgende krav:

* 20-22" Widescreen
* Opløsning på mindst 1680 x 1050
* Max Responstid på 5ms (men gerne mindre)
* Sort eller sølv farvet
* Max pris på 1.500kr.

De krav kan en hel del skærme opfylde, så der er masser at vælge imellem, men hvad skal man vælge?

Mærket er som udgangspunkt ligemeget.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. marts 2009 - 17:10 #1
Hvad skal den bruges til?
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2009 - 17:25 #2
Primært alm. "kontor ting", men også en lille smule spil.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. marts 2009 - 17:30 #3
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2009 - 18:52 #4
Ja, jeg havde i forvejen kigget lidt på 20"'eren af samme model.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450035

Det er bestemt et godt bud.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. marts 2009 - 19:00 #5
Du bliver rigtig glad for en 22" skærm.

Et andet bud kunne være denne skærm fra Asus:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393731&searchArea=&Soegeord=

Eller vente lidt og prøve noget af det nyeste nye:

http://www.viewsonic.com/products/desktop-monitors/lcd/x-series/vx2265wm-fuhzion-lcd.htm
Avatar billede snowball Novice
08. marts 2009 - 23:29 #6
Efter at have kigget mig lidt omkring, så står valget nu mellem de 2 du netop selv nævner:

Samsung SyncMaster T220
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447407&Specs=true

ASUS VW222U
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393731&Specs=true

Den eneste reelle forskel (ud over at Asus'en har højtalere) er den dynamiske kontrast hvor Asus'en har 5000:1 og Samsung'en har hele 20000:1.

Hvor meget har det at sige?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. marts 2009 - 07:35 #7
Dynamisk kontrast opstår når panelets baggrundsbelysning "assisterer" kontrasten med at få sort og hvid til at fremstå mere sort og hvid end tilfældet egentlig er.

Derfor bør du læne dig mere op ad selve kontrasten, der for begges vedkommende er på 1.000:1.

Om det så skal være den ene eller anden (valgt efter dynamisk kontrast), er svært at svare på, da de bør ses i brug for at kunne vælge, hvilken der passer netop dig.

Alternativt må du forlade dig på anmeldelserne på nettet.
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2009 - 12:18 #8
Det endte med Asus'en :)

Lav venligst et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. marts 2009 - 14:21 #9
God fornøjelse :)