Avatar billede kusken Nybegynder
03. marts 2009 - 02:27 Der er 1 løsning

Forklaring af layer-oprettelse i tutorial-video

Hej.

Jeg har fundet denne korte tutorial, der viser, hvordan man kan lave 'frames and peels'  i Photoshop, men jeg kan desværre ikke helt følge med i, hvordan han gør.

http://vimeo.com/1678227

Er der nogen, som kan forklare mig, hvordan han opretter en den sorte box i Layer 2, som bliver brugt som skygge? Det fremgår ikke specielt tydeligt af videoen. Måske bruger han en genvejstast?

Og videre - 'merger' han Layer 1 og Layer 3 til sidst?

Mvh.
Niels
Avatar billede dortek Nybegynder
03. marts 2009 - 10:46 #1
Den sorte boks i Layer 2 opretter han ved at CTRL+klikke på lagikonet på lag 1 for at få objektet markeret. Herefter opretter han et nyt lag og fylder det med sort farve (alt+backspace, hvis din forgrundsfarve er sort)

Om lagene bliver merged eller ej kommer an på hvordan du skal bruge objekterne. Det er jo selvfølgelig rart at de hænger sammen, hvis du skal flytte med dem.

Alternativt kan du kæde dem sammen via linkpaletten eller putte dem i samme gruppe i lagpaletten

Håber du kommer videre med din tutorial...

Hilsen
Dorte