Avatar billede NJUST Nybegynder
01. marts 2009 - 17:40 Der er 17 kommentarer

Sort skærm

Jeg haft nogle problemmer med skærmkort på min svigerindes bærbare. Hun har en Asus A6R notebook, og efter jeg har formateret har jeg prøvet at installere en driver til skærm kortet. Det er ikke lykkedes og jeg fik en besked om at jeg skulle instalerre en VGA standard driver først. Min logik sagde mig at den jo måtte være installeret da jeg jo havde et billede på skærmen. men jeg googlede det lige og valgte at følge denne tråd. (er på engelsk)

http://support.microsoft.com/kb/268852

Det var så her det helt store problem opstod. Efter jeg havde afinstalleret skærmkortet og genstartet fik jeg jo selvfølgelig ikke noget billede på skærmen og sidder nu fast.

Det jeg godt kunne tænke mig hjælp til er at:

1) Få billede på skærmen igen

2) at få installeret skærmkortdriveren
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 19:03 #1
Hvilken system bruger du ?

Windows = F8 i opstart - Fejlsikrettilstand..
Avatar billede NJUST Nybegynder
01. marts 2009 - 22:11 #2
Jeg bruger godt nok Windows XP og har prøvet F8. Stadig sort skærm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 22:34 #3
kan du se noget over hoved når du starter computeren ?

ellers prøv at finde en "fn" knap på tastaturet og find en logo af en slags 4kant ligende noget... (hold fn knappen i bund heletiden og så tryk på den der 4kant)  "fn" og logo af det andet har muligvis farven BLÅ (Det er der på min com.)
Avatar billede NJUST Nybegynder
02. marts 2009 - 02:00 #4
Der var der noget der virkede. nu har jeg fået den startet op i fejlsikret. Ser lige hvad jeg kan få ud af det. Vender lige tilbage
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. marts 2009 - 12:08 #5
virker det nu ?
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 03:29 #6
Ja nu er jeg så kommet så langt at jeg har fået skærm på igen. Det var gjorde tilsidst var at starte forfra og formatere igen, da jeg, selvom jeg startede op i fejlfri, stadig havde sort skærm. Endnu engang har jeg fået installeret alle drivers... lige på nær skærm driveren. Endnu engang får jeg beskeden om at jeg skal installere en standard VGA først. Det mener jeg jo stadig at der er på i forvejen. Og nej det er ikke den forkerte driver jeg har fundet. Det ved jeg.

Er der nogen gode råd til hvordan jeg løser det problem?
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 13:24 #7
Ja nu er jeg så kommet så langt at jeg har fået skærm på igen. Det var gjorde tilsidst var at starte forfra og formatere igen, da jeg, selvom jeg startede op i fejlfri, stadig havde sort skærm. Endnu engang har jeg fået installeret alle drivers... lige på nær skærm driveren. Endnu engang får jeg beskeden om at jeg skal installere en standard VGA først. Det mener jeg jo stadig at der er på i forvejen. Og nej det er ikke den forkerte driver jeg har fundet. Det ved jeg.

Er der nogen gode råd til hvordan jeg løser det problem?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 13:35 #8
OK..
Hvad hedder grafikkortet ?

Hvordan installere du dit grafikort ? (med en Setup.exe fil eller en .inf fil ?)

prøv at lade Windows selv installere VGA driveren (behøves ikke at virke) og så genstarte computeren..

Hvad skriver den nu ?

(Har flere løsninger til dette problem)..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 13:50 #9
Problem løsning 2:

gør følgende...

"Højre" klik med musen ude på skrivebordet (ude på ingenting)..
tryk på "Egenskaber" dernæst "Indstillinger"dernæst"Avanceret" tryk på "Kort"
og så "Egenskaber" efterfulgt med "Driver" og "Opdatere driver..." tryk "Ja, kun denne gang"
og "Næste" nu skal du trykke på "Installere fra en liste eller bestemt placering(avanceret)"
og trykke "næste".....

Nu skal du makér med et flueben i "Medtag denne placering i søgningen:" trykke "gennemse" --

nu skal du fortælle computeren i hvilken mappe du har din driver i og trykke "OK"--------------

nu skal du trykke "Næste" og computeren skulle helst finde din Grafikkort driver...
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 16:44 #10
Det virker desværre heller ikke. den finder ikke noget driver.

Grafikkortet er et: ATI Radeon Xpress 200M/1100M (RC410M/RC415M) Chipset
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 17:04 #11
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 17:06 #12
--Fejl--

LINK

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/integrated_mce-xp.aspx?type=2.7&product=2.7.5.3.3&lang=English

Option 1 - Full Software Suite

Det første link med (grønt)Download
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 18:51 #13
Den passede ikke til
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 18:56 #14
Eraltså også rimelig sikker på det ikke er den driver jeg har fundet er noget galt med. computeren vil bare ikke modtage den
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 19:07 #15
Prøv dette program fra Sandra Soft til at scanne og finde ud af hvad du har af Hardware på computeren.

LINK http://www.filehippo.com/download_sandra_lite/download/a932cad9d7c3eb221a57a038b04de8d6/
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 19:52 #16
Det har jeg brugt EVEREST til
Avatar billede NJUST Nybegynder
05. marts 2009 - 19:56 #17
det der jo er galt er at windows ikke registrerer at der er en standart VGA-driver installeret