Avatar billede mathilda Nybegynder
28. februar 2009 - 15:53 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

MimarSinan\InstallAware

Win XP

Min Regsupreme Pro fortæller mig at der er installeret et program som hedder MimarSinan InstallAware. Er der nogen der ved hvad det er? Har søgt på nettet men er ikke blevet klogere.

Kan jeg bare slette det?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2009 - 16:03 #1
Hvis du bruger http://www.google.dk til at søge på MimarSinan InstallAware kommer der en lang række hits op. Det er svært at afgøre hvad pågældende program/firma foretager sig, men hvis du alligevel ikke bruger pågældende program er det nok fornuftigs at få det afinstalleret.
28. februar 2009 - 16:11 #2
... og der let ka' nogle følge andet Uønsket 'snavs' med !!! Derfor ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2009 - 16:33 #3
Man ved vel hvad man har installeret på sin computer, så er der et program man ikke ved hvad er, så kan man lige så godt bare fjerne det uden at tænke mere over det ;)
Avatar billede mathilda Nybegynder
28. februar 2009 - 17:38 #4
Tak for brugbare kommentare.

Jeg har for nylig køret ovennævnte program, uden at MirmarSinan blev fundet. Det tolker jeg som at det ikke er registreret som malware.

Jeg vil gerne tildele jer alle nogle påoints. Men hvordan gør man det?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2009 - 18:49 #5
Det gør du ved at bede den eller de personer der har bidraget til hjælp om at lægge et svar som du så accepterer.
Avatar billede mathilda Nybegynder
12. juni 2010 - 13:01 #6
hottadpole, john_stigers, karise_larry

vær rare  at  lægge et svar, - så sender jeg nogle points
12. juni 2010 - 13:11 #7
Ping...
(Det var et [svar]...)

Velkommen tilbage *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2010 - 13:18 #8
:)
Avatar billede mathilda Nybegynder
12. juni 2010 - 13:21 #9
hottadpole, john_stigers, karise_larry

jeg vil gerne give points til jer alle. skal jeg vente til alle  har sendt svar?

hvordan tildeler man  flere points end  der står i boksen i forvejen?
12. juni 2010 - 13:30 #10
Vent til <hottadpole> har lagt [svar]...

...hvordan tildeler man flere points end  der står i boksen i forvejen... - det kan man ikke... Men det skal ikke skille os ad *S* ...