Avatar billede Felix-Fighter Nybegynder
28. februar 2009 - 08:54 Der er 7 kommentarer

Problemer med Squeezebox duet

Hej Ekspert

Har lige købt en Squeezebox duet og været i dialog med den amerikanske hotlinie for at få Squeezebox på mit netværk - men jeg får ikke nogen lyd ud af mine højtalere.

Netværket er tilsluttet jf. remoten og jeg kan også på remoten se alle de forskellige internetradioer. Vælger jeg f.eks. P1 hiver den godt nok ned i bufferen og skriver "afspiller nu" - men ingen lyd kommer. Jeg har tilkoblet Squeezeboxen til en Onkyo forstærker til indgangen CD. og har sat den til af afspille cd - men intet sker...

Er problemet Squeezeboxen eller min forstærker? gode forslag efterspørges...

På forhånd tak

UFFE
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. februar 2009 - 09:06 #1
Er det kun radio eller kan du afspille fra musikbiblioteket?
Avatar billede Felix-Fighter Nybegynder
28. februar 2009 - 16:19 #2
Det er både og - hverken radio eller musikbiblioteket virker
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. februar 2009 - 23:18 #3
Prøv at slutte noget andet til forstærkeren, ellers vil jeg gætte på et den SB er defekt. Min driller af og til, men når jeg så langt som du beskriver er der altid lyder.

Prøv evt. software-versionen i browseren for at tjekke om SqueezeServer kører som den skal.
Avatar billede Felix-Fighter Nybegynder
01. marts 2009 - 09:50 #4
Forstærken virker med en cd-afspiller. Har lige prøvet på et andet anlæg og der kan jeg få lyd igennem, men med mega meget støj/forvrængning...

Software på pc'en og squeezebox taler også godt nok sammen...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
01. marts 2009 - 12:34 #5
Ok:

- din forstærker virker med en anden cd.
- softwareafspilningen SoftSqueeze virker på den pc
- Squeezeboxen cacher, men intet kommer ud
- Du kan få lyd ud fra SB på en anden forstærker, men med støj/forvræning?

...I så fald så vil jeg altså efterhånden gætte på at SB-ens forstærkerdel er defekt.
Avatar billede Felix-Fighter Nybegynder
01. marts 2009 - 17:43 #6
jeps god opsummering - og i relation til den sidst pind er der meget støj/forvræning når jeg prøver på et andet anlæg, men man kan ane musikken.

et lille spørgsmål - skal SB sættes til cd indgangen (henholdsvis rød og hvid) eller er der andre kreative måde at gøre det på?

og har du nogen erfaringer med højtalere med egen strømforsyning? er de noget ved? og hvis ja - hvilket mærke?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
01. marts 2009 - 17:59 #7
Jeg har min sat til AUX, men CD er lige så godt. Og så kører jeg serveren på mit Synology NAS - ret smart og strømbesparende.

Powerede speakers - eller monitors - har jeg ikke den store erfaring med. Jeg har dog et par Empire stående på mit skrivebord og de er ret gode (importør: MM Distribution).