Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 02:16 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme ind i de beskyttet operativsystemfiler

Jeg bruger Vista 32 på to computere og kan ikke komme ind i mapper, som man kun kan se, når "skjul beskyttede operativsystemfiler" er slået fra i Mappeindstillinger på nogen af dem. Når jeg trykker på en beskyttet operativsystemfil, så kommer der et vindue frem, hvor der står:
"(stiens navn) ikke tilgængelig. Adgang nægtet"

På begge mine computere, er jeg logget ind som administrator.

Er der nogen, som har en løsning på problemet?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 02:23 #1
Måske du kan, hvis du aktiverer Super Administrator Kontoen: http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 02:25 #2
Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 10:24 #3
Jeg er glad for din indsats, men desværre hjalp ingen af delene, hvilket jeg ikke selv forstår. Jeg forstår ikke hvorfor, at det skal være så hemmeligt at komme ind i de mapper, som slet ikke var noget problem i XP

Det råd i øverste link, hvor man skal logge ind, som super user med kommandoen "Net user administrator /active:yes", der skal man huske at logge ind som, administrator i forvejen. Jeg var administrator med et brugernavn i forvejen, men det var ikke godt nok, så jeg fandt ud af, jeg skulle logge ind som original administrator... eller hvad man skal kalde det.

...Faktisk er mit overordnet problem, at jeg ikke kan logge ind i Windows live mail og msn, og microsoft råder en til at slette filerne, der står i C:\Users\Windows_log-on_name\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts

Måske jeg skal lave en ny blog :-)
Avatar billede falster Ekspert
27. februar 2009 - 12:07 #4
Hvis du booter fra cd/dvd-drevet med en såkaldt live-cd, vil du kunne "gøre alt" med de filer, der ligger på pc'ens harddisk også slette.

Hvis du har en XP-installations-cd er her en opskrift på, hvordan du fremstiller en XP-Live-cd.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Men ellers kan du bruge én af de mange Linux-muligheder.

Google på "linux live cd".
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 13:08 #5
Med hensyn til problemet med at logge ind i Windows live mail og msn: Har du tjekket om tid, dato og årstal står korrekt på din PC?
Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 13:12 #6
Det var ret smart, og jeg vil have forsøgt, hvis jeg ikke havde læst mig frem til, at jeg bare kunne bruge Ccleaner til at fjerne de filer, som jeg skulle af med.... hvilket heller ikke hjalp på mit problem på min nye tråd, som jeg lige har oprettet:

http://www.eksperten.dk/spm/865688

For resten så det link du gav mig, var kun til et software, der virkede på XP og 2003, men jeg fandt et, der også vil virke på vista:
http://www.softpedia.com/get/System/Boot-Manager-Disk/WinBuilder.shtml
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 13:30 #7
Har du tjekket om tid, dato og årstal står korrekt på din PC?
Avatar billede Anders Birch Juniormester
27. februar 2009 - 15:25 #8
ja det har jeg. Jeg har skrevet mere på den anden tråd