Avatar billede albert Juniormester
26. februar 2009 - 11:46 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Session_regenerate_id();

Jeg er i gang med at lave en webshop, hvor jeg i min kvitteings dokument, har lavet en session_regenerate_id();, hvor den nogenlunde virker hvis jeg har et @ før session_regenerate_id();, dvs. at den ikke brokker sig, men den laver ikke en ny session. Jeg ved godt at det er en form for header, og den siger denne fejl hvis jeg ikke har et @ i:

Warning: session_regenerate_id() [function.session-regenerate-id]: Cannot regenerate session id - headers already sent in C:\wamp\www\clickshop\login\basket\reciept.php on line 9

Er der nogle der kan komme med et alternativ til hvordan jeg kan lave et nyt id?
Avatar billede majbom Novice
26. februar 2009 - 12:19 #1
hvad har du før session_regenerate_id()?
Avatar billede albert Juniormester
26. februar 2009 - 12:32 #2
require "includes/db.php";
@session_start();
$sessionip = session_id();
Avatar billede majbom Novice
26. februar 2009 - 12:59 #3
prøv at flyt:

require "includes/db.php";

ned under session_regenerate_id();
Avatar billede albert Juniormester
26. februar 2009 - 13:01 #4
Det hjalp ikke ret meget :(
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 13:13 #5
Og det er ALT du har før du kalder session_regenerate_id(); ?

Og hvorfor vil du lave et nyt id ??
Avatar billede albert Juniormester
26. februar 2009 - 13:22 #6
Det er fordi at jeg ikke vil blande faktura nr. sammen.
Og ja det er alt jeg ar før session_regenerate_id();
Men er der ikke et alternativ til hvordan man kan gøre det?
Avatar billede majbom Novice
26. februar 2009 - 13:39 #7
kan du ikke paste hele filen det drejer sig om inde på www.pastebin.com og smide linket hér?
Avatar billede albert Juniormester
26. februar 2009 - 13:56 #8
Avatar billede majbom Novice
26. februar 2009 - 14:26 #9
hvad er det der står på linje 1??

;)
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 15:01 #10
Ja ja, tænkte det nok. Så også lidt underligt ud med et @ før session_start().
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 15:03 #11
Header() vil heller ikke virke i dette script.
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 15:51 #12
det er den der h1 kvittering der står på linie 1
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 15:51 #13
Jeg er vidst lidt forvirret. Det er den der h1 overskrift jeg mente
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 19:44 #14
Og din fejlbesked fortæller dig også helt bestem hvad der er galt.

Du må IKKE have sendt noget som helst til browseren inden du kalder session_start() og session_regenerate_id().
Lig så snart du har skrevet noget html, så har du allerede sendt for meget til browseren.
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 19:55 #15
Okay.
Det må jeg lige arbejde med.
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 20:04 #16
Hej jeg har gjort det som du sagde og jeg siger mange tak for hjælpen. Jeg fatter bare ikke at min lærer har vidst noget om det, eftersom at han sad med koden i 20 minutter :S
Mange tak:)
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 20:51 #17
Nu ved jeg ikke hvilket niveau som du bliver undervist på, men din lærer har nok ikke sine stærke sider i php.
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 21:09 #18
Han er hvertifald de bedste på skolen, altså på medieskolerne i Viborg hvor vi skulle lære at blive webintegrator, når vi engang er færdig.

Men der er godt nok også mange der har fortalt at den måde jeg laver en færdig webshop på er lidt mærkelig. Og det er ham der har lært mig at lave det på den måde.

Men tak for hjælpen
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 21:10 #19
hvordan accepterer jeg dit svar?
Avatar billede dkfire Nybegynder
26. februar 2009 - 21:37 #20
Ved ikke lige hvordan det foregår med denne her nye version af eksperten, så der må jeg være dig svar skyldig.
Har endnu ikke formået at lave et spørgsmål.

Jeg synes det er lidt synd at din lærer ikke har brugt en objekt orienteret måde at lærer dig php. Kan se du bruger mysqli, men du bruger ikke klassen. Jeg synes du bør foreslå din lærer at han viser jer hvad objekt orienteret programmering er.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2009 - 21:56 #21
"Kan se du bruger mysqli, "  ... ja, i koden der er et link til, anvendes mysqli-funktioner, men de anvendes helt forkert, nemlig med sammensætning af strenge. Så har man intet vundet ved at bruge mysqli. Skal der være mening med det, så skal man bruge parameters og prepared statements, sammen med mysqli.
Avatar billede albertjonas Nybegynder
26. februar 2009 - 22:42 #22
Jeg har faktisk fået den kommentar for godt og vel et halvt år siden, hvor jeg lige gik ud at grundforløbet, men havde aldrig fattet betydningen af koderne dengang, men det gør jeg nu. Dengang blev jeg lidt stødt over at få sådan noget at vide, men jeg kan godt se i dag at min lærer aldrig har undervist os som han skulle.

Men jeg vil snakke med ham om det, for faktisk det i skriver her, har jeg aldrig tænkt over. Jeg siger tak for at i skrev det til mig, betydningen af koderne, hvordan det måske skal sættes op.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:20 #23
lukketid?
Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 21:56 #24
lukker
Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 21:56 #25
lukker