Avatar billede deichmann Nybegynder
23. februar 2009 - 23:02 Der er 1 kommentar

Opløsnings problem!

Hey!

Ja jeg købte nyt setup for en måneds tid siden. Det driller stadig!!

Det består af

2 stks 24" Samsung skærme

Denne model
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?I(...)=

Skal lige siges at de kun har Vga udgang, så bruger en Dvi-Vga adapter stik.
De ser sådan ud
http://www.thebidfloor.com/images/video_cards(...)

Pc Specs:

AMD Athlon(tm) Dual Core Processer 4850e
4 GB RAM
Nvidia GeForce 9500 GT - 512 RAM
Vista Home basic 64 bit

Skærmene har jeg sat direkte til grafik kortet, der har 2 stks dvi udgange.
Så skærmene køres altså ene og alene over grafikkortet!

Problemet er så at når jeg sætte den i højeste opløsning (1920x1200) bliver billedet "rystende, sitre", og så kaldet screen flicker..
Det er slet ikke holdbart at kigge på!

Hvis jeg sætter opløsningen til at køre 1920x1080 er der ingen problem.

Jeg får samme problem med screen flicker, hvis jeg køre opløsningen 1600*1200! Så umiddelbart kommer problemet når skærmene skal køre ----*1200

Jeg har så også prøvet at sætte en skærm til min bærbar. Der kørte opløsningen 1920*1200 perfekt. Der var skærmen også sat direkte til bærbarens vga stik.

Ting jeg har prøvet/gjort!

Refresh rate - Sat til 60Hertz nu, gør ingen forskel at sætte den højere!
Skærm driver - Opdateret
Vista 64 bit - Opdateret
Grafikkortets driver - Opdateret
Spurgt den lokale edbpusher - Kunne ikke komme med et svar!
Spurgt der hvor jeg har købt udstyret - Kunne ikke komme med et svar!
Googlet alt - Ingen hjælp!

Så hvad skyldes dette problem?!
Er der en pc kyndig person, der komme til undsætning.

Mvh

Deichmann
Avatar billede darrich Novice
27. februar 2009 - 11:15 #1
Dit link til skærm virker ikke.

Jeg formoder at du har tjekket skærmen kan køre 1600x1200, 1920x1200. Noget kan tyde på den kun understøtter op til
XXXX x 1080