Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 21:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

UTF8, MySQL og ASP

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg er nemlig ved at få grå hår over UTF-8, MySQL og ASP...

Jeg har en MySQL database (Ver. 5.1) på Windows Server 2003 med IIS... Jeg bruger OEDB Connector 5.1 til at forbinde til ASP...

Alle databaser er sat til Collation=utf8_unicode_ci og Charset=utf8.

ASP siden er skrevet i UTF-8 uden BOM og naturligvis Charset=utf-8 i head.

Når jeg skriver æ, ø eller å på ASP siden fungere det fint, men ligeså snart jeg skal hente noget fra MySQL går det galt... Ingen danske tegn bliver vist...

Jeg synes snart jeg har prøvet alt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre... Nogen der kan hjælpe?!?

Jeg har installeret OEDB Connector 5.1, da jeg har læst at den tidligere 3.51 ikke kunne overføre UTF8 til ASP, men jeg ved ikke om dette er korrekt...
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 22:22 #1
Lukker...
Avatar billede sortsnak.dk Nybegynder
13. maj 2011 - 21:25 #2
Hvad var løsningen? Sidder med et tilsvarende problem nu. :)