Avatar billede wicked Juniormester
23. februar 2009 - 18:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Php 5.2.8 og MySQL 5.0.77 konfiguration

Hey Eskperter

Jeg har leget lidt med at sætte en webserver op og det er indtil nu forløbet ganske glimrende. Har fået installeret Apache 2.2.11 og PHP 5.2.8 nu ville jeg så gerne installere MySQL og det har jeg så gjort og virker også fint, jeg kan sagtens oprette databaser fra Commandline. Problemet opstår når jeg skal have den til at snakke sammen med PHP 5.2.8. Jeg har læst en masse om konfiguration af dette, men det er alle guides der henvender sig til tidligere version af PHP og den version jeg har er meget anderledes. Er der nogen der har noget erfaring med dette ?

//Wicked
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2009 - 18:29 #1
Konfiguration ??

Du loader mysql og mysqli extention i din php.ini og det er det - resten skal laves i dine PHP apps.
Avatar billede wicked Juniormester
23. februar 2009 - 19:04 #2
ehm jeg fik vidst ikke sagt jeg er lidt noob på dette område. Hvordan er det lige man loader dem ? :P
Avatar billede wicked Juniormester
23. februar 2009 - 20:10 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2009 - 20:15 #4
hvis du fjerner semikolon fra:

;extension=php_mysql.dll
;extension=php_mysqli.dll
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2009 - 20:15 #5
Naa du havde selv fundet ud af det.