Avatar billede scorp-d Nybegynder
23. februar 2009 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google maps + Subgurim / MS Virtual earth

Hej

Jeg har leget lidt med GMaps+Subgurim på nogle ASP.Net-sider og har været rigtig tilfreds med det.

Nu er der så kommet opstået et problem, jeg har nemlig for mange punkter(+1000) så det tager 15-20 sekunder at læse dem ind, plus de fleste browsere kommer med meddelelsen "Et script får denne browser til at køre langsom".

Subgurim understøtter åbenbart ikke Polyline-Encoding hvor jeg har set eksempler på sider med 400.000 punkter som tager kortere tid at loade end mine 1000.

Har kigget lidt på "MS Virtual earth" + "ASP .Net Server Control"/"PietschSoft ASP.NET AJAX Virtual Earth mapping server control", men kender ikke noget til dem.

Er der nogen som ved om de understøtter store mængder punkter uden alt for lang load tid?

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2009 - 14:00 #1
Nøjes evt med at sætte de punkter der er visuelle for brugeren på kortet.

Eller lig dem på asynkront.

/J
Avatar billede scorp-d Nybegynder
23. februar 2009 - 14:56 #2
Nå MS virtual earth har vist ikke problemer med mange punkter i en polyline, er lige blevet færdig med at konvertere... Load-tiden for +2000 punkter er 4 sek. så det er lige til at klare.

jokkejensen:
Punkterne jeg snakker om er punkter i en polyline.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2009 - 15:03 #3
sorry, forstod:

"Nu er der så kommet opstået et problem, jeg har nemlig for mange punkter(+1000) så det tager 15-20 sekunder at læse dem ind, plus de fleste browsere kommer med meddelelsen "Et script får denne browser til at køre langsom"."

Som om du forsøgte at sætte points på kortet :)..

Jeg må hellere blande mig uden om :)

Vh /J
Avatar billede scorp-d Nybegynder
23. februar 2009 - 15:28 #4
Var heller ikke til at se ud af teksten :P