Avatar billede torben10 Nybegynder
23. februar 2009 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Makroer fra Word 2003 til 2007

Jeg har dokumenter med makroer, der er gemt i Word 2003. Når jeg nu åbner dem i Word 2007, kommer makroerne ikke med. Der er heller ingen advarsel om, at dokumentet indeholder makroer.
Jeg har prøvet at lægge et af dokumenterne i mappen med skabeloner (den skulle være trusted), men det hjælper heller ikke.
Hvordan får jeg adgang til mine makroer igen? Jeg kører Office 2007 under Vista 32 bit.
Mvh
Torben
Avatar billede dla Praktikant
23. februar 2009 - 11:38 #1
Har du husket at sætte makrosikkerheden i Word til lav?
Avatar billede torben10 Nybegynder
23. februar 2009 - 11:46 #2
Ja, det hjælper heller ikke. Men jeg tror, jeg har fundet en løsning: Jeg har adgang til en pc med Word 2003. Jeg vil åbne makroerne på den og kopiere dem som ren tekst - så må de kunne indsættes i Word 2007. Det prøver jeg.
Avatar billede dla Praktikant
23. februar 2009 - 13:36 #3
Det burde altså løses ved at sætte sikkerheden til lav. Nu har jeg kun engelsk, men der hedder det:
Word options - Trust Center - Trust Center settings - Macro settings - Enable all macros.

Har du sat den på det?
Avatar billede torben10 Nybegynder
12. marts 2009 - 18:45 #4
Jeg er enig i, at løsningen burde være at nedsætte makrosikkerheden midlertidigt, men det ville ikke virke her. I stedet virkede min løsning med at kopiere makroerne i tekstformat.

Sjovt nok virkede det med at nedsætte makrosikkerheden uden problemer i Excel, det var kun Word, der gjorde knuder.