Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

nedgradering af vista

Hej alle.

jeg har lavet en brøler, en stor fejltagelse. jeg har både orginal XP CD og Vista CD, så nu er mit spørgsmål om man på nogen måde kan nedgrader fra vista til Xp pro igen, uden at skulle til at lave en format.

Med venlig hilsen
Jacob Jensen
jj@jjstuff.dk
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 21:29 #1
Hvis du ikke vil formatere kunne dualboot da være en mulighed
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2009 - 21:34 #2
I dit tilfælde her er en formattering uundgåelig desværre.
Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:34 #3
kan du uddybe det :)

pft..
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
22. februar 2009 - 21:37 #4
Bare søg på Google => http://www.google.dk/search?q=downgrade+vista+to+xp&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Kan dog ikke lige se hvorfor man skulle gøre det. Kan du give en forklaring?
Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:37 #5
arh.... Der ligger en mappe der hedder windows.old... der ligger alle xp filerne jo stadig ikke. så er der vel en anden mulighed ikke?
22. februar 2009 - 21:40 #6
... hvis du skal have XP på og der IKKE er noget som helst XP iforvejen så er det den 'lange' vej ...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Også selvom du arrangere en eller anden form for DualBoot hvor du under opstart ka' vælge om du vil arbejde med XP eller Vista ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2009 - 21:40 #7
En downgrade af Vista til XP er en ren installation - man bruger bare cd key fra Vista (Business og Ultimate) til sin XP.
DET er en downgrade :)
Avatar billede zero_lock Nybegynder
22. februar 2009 - 21:41 #8
lyder som om du lavet en opgrad af din xp til vista... er dette tilfældet så har john_stigers ret..
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2009 - 21:44 #9
Det mener jeg nu jeg har alligevel :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2009 - 21:50 #10
http://www.informationweek.com/news/windows/microsoft_news/showArticle.jhtml?articleID=205101355

Her er en guide i hvordan man "downgrader" (forfærdeligt misvisende udtryk!!!) fra Vista til XP: http://www.informationweek.com/news/windows/microsoft_news/showArticle.jhtml?articleID=205101355
Nærlæser man guiden er det en opskrift på hvordan man installerer XP på en maskine hvor der er et OS i forvejen der ikke skal beholdes.

Så vil mene jeg har ret :)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 21:53 #11
Ikke for at blande mig i diskussionen om hvem der har ret, men burde det ikke være muligt at smide indholdet fra "Windows.old" ud i roden, skrive en ny MBR og burde skidtet så ikke starte op i XP
DET VAR BLOT EN TEORI
Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:55 #12
okay... så hvis jeg havde xp før, opgraderede til vista home premium, kan jeg ved at følge den guid John_Stigers sendte får xp tilbage, mens alle de filer der ligger på min pc bliver bevaret?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
22. februar 2009 - 22:00 #13
Alle dine filer bliver bevaret, men din registreringsdatabase er jo ikke længere aktuel. Så du har en masse filer i Windows.old folderen som du faktisk ikke kan bruge til noget som helst.

Har stadig ikke fået en forklaring på hvorfor du vil downgrade *ewww*
Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
22. februar 2009 - 22:02 #14
jo har jeg og kigger på det nor jeg har tid... virker det godkender jeg svaret ;)
Avatar billede Casper Christiansen Nybegynder
22. februar 2009 - 22:10 #15
snowflake når Jacob ikke gider svare på hvorfor så kan jeg da gøre det.

Det er fordi Vista ikke er særlig god at spille på, og den tager for meget grafik fra hans computer, hvis han spiller og laver noget andet på engang.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
22. februar 2009 - 22:19 #16
GTA IV, Battlefield 2, CoD kører da fint her :D
Avatar billede Casper Christiansen Nybegynder
23. februar 2009 - 16:50 #17
Prøv du at køre wow med add on, på en vistamaskine, hvor grafikkortet ikke er noget særligt at prale af.