Avatar billede elisen Nybegynder
22. februar 2009 - 12:46 Der er 6 kommentarer

Formateret bærbar..

Hej
Jeg formaterede mit ene drev i går, og har nu et drev med XP og et drev med spil, billeder, musik osv. som jeg ikke formaterede... Jeg har installeret alle de drivere jeg tror der skal bruges, installeret et virusprogram og kørt opdateringer fra Windows' hjemmeside.. Er der andre ting jeg mangler eller bør gøre, for den kommer til at køre optimalt?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. februar 2009 - 12:52 #1
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 12:52 #2
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html

Det lyser som om derer styr på det. Men måske et kik i den gratis sikkerhedspakke kunne vlre en god ide
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
22. februar 2009 - 13:25 #3
Det er også en god idé at checke om der er huller i din firewall. Du kan checke det ved at besøge https://www.grc.com og vælge ShieldsUP. En port der typisk er åben i Windows XP er port 139 som absolut ikke må være åben. På siden findes der også værktøjer til at lukke disse huller.
22. februar 2009 - 13:43 #4
Forventer at du HAR korrekte drivers mm. til din Hardware ...

Opdater JAVA, DirectX, FlashPlayer, ..
Evt. CCleaner, MS PowerToys, AcrobatReader, CodexPakker, Realplayer, QuicktimePlayer/iTunes, WinZip, ...

Afslut med Diskoprydning -> Opret gendannelsespunkt -> Defragmentering, ...
22. februar 2009 - 13:45 #5
PS: Hvis der er et Program/SPIL du tidliger har _instaleret_ på et andet drev så skal du ikke forvente at det bare virker med det samme efter du har formateret/instaleret styresystemet XP ...
22. februar 2009 - 20:27 #6
<elisen>: Skal du vide mere ?