Avatar billede ullum Praktikant
21. februar 2009 - 17:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt skærmkort

På min let aldrende men absolut trofaste hp pc er skærmkortet afgået ved døden.
Jeg køre med 3 skærme, 2 stk på nu afdøde fx 5700 256 mb- og en på woodoo banshee 16 mb !!!!! :-)

Spm er nu om jeg skal købe den brugte 5700 der er på dba til 300, eller I kan foreslå et nyt. Prisen er ikke det mest afgørende, men det skal stå lidt mål med resten af pc'en der (selvsagt) ikke bruges til det vilde gaming, snarere kontor programmer

det vilde være fint (hvis muligt og anbefalelsesværdigt) hvis man kan få et kort til 3 skærme?

Bundkortet er et P4SD-LA og operativsystemet er XP

pft
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. februar 2009 - 22:34 #1
Hmmmm GeForce 5700 - så taler vi AGP? Det er der ikke rigtigt noget af på markedet mere.

Men flere monitorer og ældre pc: Så er det vel Matrox vi taler om. Deres produkter findes til PCI-slots og kan køre to, tre og fire skærme samtidig.

http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/

Spørgsmålet er self. om det kan betale sig ift. en ny stationær.
Avatar billede ullum Praktikant
22. februar 2009 - 07:29 #2
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. februar 2009 - 08:06 #3
Ja den burde være i vinkel med AGP.
Avatar billede krj82 Nybegynder
22. februar 2009 - 13:12 #4
ville det her kort gå til min maskine?

http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=307029

Hvad skal man kigge efter?
Har absolut ingen forstand på en computers opbygning.!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. februar 2009 - 13:28 #5
Hmmm, det kommer an på dit brug af maskinen. Hvad spil spiller du typisk?
Avatar billede krj82 Nybegynder
22. februar 2009 - 13:53 #6
Battlefield, generals.
Spiller ikke så meget.
Avatar billede ullum Praktikant
22. februar 2009 - 14:34 #7
@lars

tak for hjælpen, har bestilt et nyt. læg et svar pls.

til I andre så ville det være fint hvis i opretter jeres egen tråd
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. februar 2009 - 14:15 #8
Held og lykke :-)