Avatar billede hlt Juniormester
21. februar 2009 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Asp.net membership i MySQL database

Hej,
Er der nogen der ligger inde med et script til at oprette en komplet kopi af asp.nets membership og roles databasestruktur til en MYSQL database.
Eller ved hvor man kan finde en sådan.
På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 02:19 #1
Hvilken provider ?

Data struktur må skulle matche provider.
Avatar billede hlt Juniormester
22. februar 2009 - 17:53 #2
Jeg er ikke sikker. Kan man bruge default provideren? Ihvertfald havde jeg den ide at man kunne tage default provideren, og bruge sammen med en Mysql database. Eller eventuelt en access database.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 18:00 #3
Det mener jeg ikke at man kan.

Der er lavet adskillige membership providers for MySQL og jeg mener bestemt at de indeholder ny kode.
Avatar billede hlt Juniormester
22. februar 2009 - 18:37 #4
Ok. Jeg troede egentligt bare at man kunne skifte databasen ud, uden at røre ved noget andet. Jeg vil beholde alt den funktionalitet uden at gøre noget ved den.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2009 - 19:50 #5
Der er som sagt lavet membership providere for MySQL.

Du kan hurtigt google nogen.
Avatar billede hlt Juniormester
26. februar 2009 - 22:05 #6
Nu har jeg prøvet at få en access database til at fungere sammen med membership. Men der er altså en del begrænsninger. Så selvom det er en lille database, kan det næsten ikke lade sig gøre. Der skal simpelthen for mange krumspring til for at få det til at virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2009 - 22:35 #7
En membership provider er en forholdsvis komplex størrelse.

Hvis du vælger en open source kan du jo selv bidrage med nogle fixes.
Avatar billede hlt Juniormester
10. marts 2009 - 00:14 #8
Beklager det send svar. Jeg fik kodet mig ud af det. men nu sidder jeg med at andet problem. Jeg skal have flyttet et site fra min testserver til en live server. men problemet er at test serveren hvor jeg har kodet sitet har haft installeret webdeveloper, og derfor også understøtter SQLserver express. men det gør live serveren ikke. er der nogen der har en ide til hvad man kan gøre. er det muligt at f.eks installere SQLserver express uden webdeveloper. Og har det nogen andre konsekvenser for f.eks MS SQL server, som også er installeret på.
Håber at der er nogen der ved hvad man kan gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2009 - 00:23 #9
Hvorfor vil du installere Express på en maskine hvor der allerede er installeret SQLServer ??
Avatar billede hlt Juniormester
10. marts 2009 - 09:02 #10
Ja det virker måske dumt, men det var fordi at nu var databasen allerede lavet. Og det er bare en lille database. Desuden synes jeg at det var fint at man, når nu den ikke skulle det helt store, kunne teste kode og database sammen inden man lagde alt online.
det var såmænd bare derfor. jeg har desværre ikke helt gennemskuet om man kan tilgå en MSSQL server på et andet domæne. Jeg synes jeg har læst at man ikke kan.
Avatar billede hlt Juniormester
13. november 2009 - 09:13 #11
Arne_v smider du et svar så jeg kan få lukket dette spg?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2009 - 14:58 #12
ok