Avatar billede GrekMaR Nybegynder
20. februar 2009 - 19:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Panda Internet Security - ingen forbindelse til nettet

I går fik jeg så Panda internet security, hvilket jeg indstallerede på min bærbar, ingen problemer med det. Den beder om at opdatere og om at genstarte.

Efter genstart har jeg simpelthen ingen forbindelse til internettet. Kan sagtens få forbindelse til lan-netværket, bare intet internet.

Jeg har prøvet at slå panda fra, firewall fra, slette netværkskortet og geninstallere.

har prøvet (i cmd) at skrive:
ipconfig /release
ipconfig /renew
og når jeg skriver renew så skriver den følgende:
Der opstod en fejl under frigivelse af grænsefladen trådløs netværksforbinelse: der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fiki timeout. Der kan ikke udføres nogen handling på lan-forbindelsen, når dette medie er afbrudt.
Der opstod en fejl under frigivelse af grænsefladen loopback pseudu-interface 1: den angivne fil blev ikke fundet.

Dette var mens jeg havde trådløs tændt. Brugte loopback for lang tid siden, dette er også blevet slettet for lang tid siden. Og siden nettet har virket siden da, kan det ikke være dette?

Kører bredbånd, en Belkin Wireless G Plus Router, en 5-ports Switch.

Jeg kan hverken komme på internettet over lan eller trådløs. Har prøvet manuelt at indtaste ip-adresse osv. fra en anden bærbar, som fint kører på nettet. Vi har flere forskellige computere i huset som uden problemer kan bruge nettet. Så ved ikke hvad problemet er.

Nogen der kan hjælpe mig? - og skriv hvis jeg har glemt nogle informationer, som kan bruges.

M.V.H. Thor
Avatar billede mfp18 Nybegynder
20. februar 2009 - 20:13 #1
Prøv og slette panda igen og så hente Avast eller AVG og så se om ikke du kan komme på nettet igen Panda er ikke så godt
Avatar billede GrekMaR Nybegynder
20. februar 2009 - 20:47 #2
Har panda på en anden computer som kan komme på nettet uden problemer. Så det er ikke det.
Avatar billede GrekMaR Nybegynder
21. februar 2009 - 12:19 #3
har selv fundet svaret, det viste sig at der var nogle rester af norton da den afinstallerede. Hvilket jeg ikke kan forstå, siden jeg har tjekket det flere gange.

Så var nød til at bruge et værktøj til at fjerne ALT som norton har installeret.

Med "Norton Removal tool" som jeg fik herfra
http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
:D