Avatar billede kkjaer Nybegynder
19. februar 2009 - 22:20 Der er 2 kommentarer

Korrupt .docx dokument

Jeg har et vigtigt .docx dokument som pludselig er blevet korrupt i forbindelse med en uheldig slukning af computeren. Word 2007 (i WinXP) kan ikke åbne dokumentet med nogen af de indbyggede funktioner, og jeg er nu i totalt vildrede.

Er der nogen der kender enten 1) programmer til reparation af beskadigede .docx dokumenter, 2) virksomheder som har specialiseret sig i genoprettelse af beskadigede dokumenter, eller 3) en tredje løsning jeg ikke kender til?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. februar 2009 - 22:30 #1
Du kan evt. prøve dette program: http://word-recovery-toolbox.software.informer.com/

Jeg kender ikke programmet, så jeg ved ikke om det vil funke.....
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. februar 2009 - 23:09 #2
Du kan evt. også prøve den løsning, der er beskrevet her:

http://groups.google.com/group/datarecoveryfreeware/browse_thread/thread/dc8dfff8f1df6219?q=open+corrupt+docx+document

Jeg har ikke prøvet det af (har endnu ikke oplevet problemet…). Men anvisningen udnytter det, at docx-formatet reelt består af en zip-mappe med en masse XML-filer. Hvis man udskifter extension .docx til .zip, får man adgang til XML-filerne.