Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
19. februar 2009 - 18:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PCI-E 1.0 x16 og PCI-E 2.0 x16 HLÆLP!?

kan et grafikkort hvor der står Grænsefladetype    PCI Express 2.0 x16 passe ind i mit bundkort, hvor der står PCI Express 1.0 x16?

tak på forhånd:)

Mvh Nicolaj
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. februar 2009 - 18:23 #1
Det kan godt give nogle problemer. Havde det være 1.1, havde chancen været større.

Så hvis du kan finde nogen som har testet grafikkotet på dit bundkort, så ville det være at foretrække inden køb.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
19. februar 2009 - 18:31 #2
jeg har nemlig svært ved at finde et grafikkort der passer så
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. februar 2009 - 18:59 #3
2.0 *burde* være bagudkompatibelt, men der er eksempler på at det driller i nogle bundkort. Se evt. efter BIOS-opdateringer.

Men husk at handler du på nettet kan du returnere inden for 14 dage. Tjek butikkens betingelser før du handler + e-mærket.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
19. februar 2009 - 19:22 #4
BIOS-opdateringer ville det gøre at jeg kunne købe et grafikkort med PCI-E 2.0 til mit nuværende bundkort ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
19. februar 2009 - 19:58 #5
Som lars siger "2.0 *burde* være bagudkompatibelt, men der er eksempler på at det driller i nogle bundkort. Se evt. efter BIOS-opdateringer."

Altså, sandsynligvis vil kortet virke på dit bundkort, hvis ikke kan en BIOS-opdatering måske hjælpe. Så køb kortet og prøv om det virker, hvis ikke opdater BIOS, hvis det stadig ikke virker returner kortet, men husk at tjekke at du kan returnere kortet.
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
19. februar 2009 - 20:11 #6
hvor kan jeg finde sådan en opdatering ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2009 - 20:58 #7
Typisk på bundkort producentens hjemmeside, men er det en "saml selv" pc, eller er det en "mærkevare" pc?
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
19. februar 2009 - 22:05 #8
saml selv en gammel en jeg købte af en ven
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. februar 2009 - 09:52 #9
Kig ind i kassen: Hvad mærke + modelnummer + evt. revision (rev 1.1, 2.0 etc) står der på bundkortet?
Avatar billede nicolaj_jensen Nybegynder
20. februar 2009 - 10:13 #10
bundkort er et    Abit AA8XE  PCI-E 1.0 x16