Avatar billede torben10 Nybegynder
19. februar 2009 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søges: Zepto Znote 4050 til lån/leje

Jeg er løbet ind i et problem, som kun kan løses, hvis jeg kan låne en Zepto Znote 4050 (modelnr. CL51-15). Samme maskine er også solgt under andre navne end Zepto, men med samme modelnummer.

Jeg skal bruge den til at sætte harddisken fra min egen pc i og boote, så jeg kan få adgang til data og kopiere dem over på en USB-disk.

Kontant dusør gives, hvis du kan hjælpe mig. Jeg bor i Københavnsområdet.

Mvh
Torben
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. februar 2009 - 11:43 #1
Umiddelbart vil det da være lettere blot at tilslutte HDD en hvilken som helst anden pc og så hive data ud af den dér.
Avatar billede torben10 Nybegynder
19. februar 2009 - 12:00 #2
Det har jeg prøvet, men de pågældende data er krypteret. Derfor skal der bootes op fra disken og logges ind i Windows for at få adgang til dem.

Og jo - jeg har taget en backup, men det viser sig, at den har taget krypteringen med, så den kan heller ikke bruges.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. februar 2009 - 12:02 #3
Hvad er det krypteret med?
Avatar billede torben10 Nybegynder
19. februar 2009 - 12:20 #4
Det er den indbyggede kryptering i Windows XP. Jeg har ikke nøglen (da den ligger i det krypterede område).
Avatar billede torben10 Nybegynder
12. marts 2009 - 18:41 #5
Løsningen viste sig at være programmet Advanced EFS Data Recovery fra Elcomsoft. Det kunne dekryptere filerne på harddisken, når jeg oplyste passwordet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 18:50 #6
Undskyld, at jeg ikke er vendt tilbage til dig her i tråden, men har først fået mail fra E nu :(

Men super at du fik det løst :)