Avatar billede coolade Nybegynder
19. februar 2009 - 08:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk virker nu kun på den ene pc ! HJÆLP !

Hej

Kan nogen hjælpe mig ?

Jeg har længe haft 2 pc'er koblet til trådløs netværk via
bredbånd (TDC), men pludselig opfører den ene pc sig mærkeligt,
da det kan sende og modtage mails, og den kan finde den trådløse
forbindelse og tilslutte, men jeg kan ikke på på internet via Explorer.....Hvad gør jeg ?

Mig :o)
Avatar billede darrich Novice
19. februar 2009 - 09:25 #1
1. Er problemet der også, hvis du lukker begge ned, og kun starter den som du oplever problemer med?

2. Åbn en command prompt og kør: ipconfig /all

Find ip adresse, undernetmaske, standardgateway, DNS server imod den som virker. Post informationen her for begge pc'ere som vi kan følge med i afklaringen.
Avatar billede coolade Nybegynder
19. februar 2009 - 09:45 #2
Jeg har prøvet at lukke begge ned og genstarte den ene uden held.

Jeg har config begge pc'ere, og de ser helt ens ud i opsætning.
(udover den variable IP - tildelt af TDC)

Har genstartet modem, og alt kører stadig men den ene har ingen
forbindelse til internettet.

Jeg har forsøgt at gennemgå opsætninger, og kan ikke se, st der
er uoverenstemmelser mellem de 2 pc'ere.

Hvad kan jeg ellers prøve ???
Avatar billede coolade Nybegynder
19. februar 2009 - 11:16 #3
Hjææælp - explorer går helt kold, når jeg vil på internettet (tilslutning til trådløs virker, men ingen kontakt til nettet) !!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. februar 2009 - 12:34 #4
Tråden fortsætter vist her...:

http://www.eksperten.dk/spm/864589
Avatar billede darrich Novice
22. februar 2009 - 11:42 #5
er det offentlige ip-adresser der tildeles eller lokale (ala 192.168.x.x)?