Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2009 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette spørgsmål i korrekt kategori

I burde nok se på hvordan oprettelsen af nye spørgsmål er for en ny bruger.

Har nok talt 30-35 spørgsmål oprettet idag i den forkerte kategori.

Typisk er det eksperten og fri debat der er spørgsmål i der ikke hører hjemme der.

Tidligere fortalte jeg brugerne hvilken kategori de kunne bruge i stedet, men nu får de bare at vide at kategorien er forkert, for er det SÅ svært egentlig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2009 - 20:31 #1
P.s.
Selv brugere der har været her i over 3 år laver samme fejl med oprettelsen af nye spørgsmål.

(Tror tit de vælger kategori efter hvor mange der deltager i div. debatter i disse, for så tror de at de får hurtigere svar...)
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 21:02 #2
Ved ikke om det er mig du hentyder til når du snakker om brugere der har været her i 3 år, men jeg føler mig ihvertfald lidt truffet nu da jeg postede i den forkerte kategori forleden...
Jeg havde dog problemer med at få lov til at poste i Hardware. Så valgte at lægge den i generel elektronik som sagtens kan retfærdigøres når man tænker på hvad problemet var.

Ville bare lige have det på det rene :)

Desuden giver jeg dig ret. Der er alt for mange posts i forkerte kategorier.
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2009 - 21:24 #3
Det er svært at gøre noget ved, at folk opretter spørgsmålet i den kategori hvor de selv tror der er flest der ser spørgsmålet i stedet for en anden kategori som reelt set nok var mere korrekt at oprette spørgsmålet i.

Umiddelbart er det bedste vi kan gøre lige pt. at få gennemgået beskrivelse af samtlige kategorier som vises når man vil oprette et spørgsmål.

En ordentlig forklaring er et skridt i den rigtige retning ved at forklare hvad kategorien reelt indeholder (og måske endda hvad den ikke indeholder).

Det er dog et kæmpe arbejde (har tidligere været i gang), men bør laves i forbindelse med den nye kategori-struktur.

Snowball / Admin
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2009 - 15:15 #4
"Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:"

Kunne passende laves i en farve så man lagde mærke til den.
Den grå farve falder jo bare i med siden, og så er det felt uden betydning hvis folk ikke ser det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2009 - 22:07 #5
Stadig et meget stort problem.