Avatar billede nelly69 Nybegynder
17. februar 2009 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC uden virusprogram, men som Ghostes

Hej alle

Jeg arbejder for et firma hvor vi blandt andet udlejer pc'er.
Vi Ghoster altid maskinerne efter hver udlejning, så maksinerne renses helt der.

Mit spørgsmål er nu, er det nødvendigt med et virusprogram på sådanne maskiner? (Hvorfor?, hvorfor ikke?)

Pc'erne køre vista. (Enkelte xp)

Den typiske brug af pc'erne er til websurfing, teksbehandling og lign.

Håber der er nogen som sidder med god viden på området.
På forhånd tak.
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 12:12 #1
Det er da ret indlysende at et antivirus program altid er en god ide. Især når du nævner at den typiske brug er websurfing. Ellers tror jeg i får mange utilfredse kunder..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2009 - 17:07 #2
Antivirus bør ALTID være på en pc nu om dage!
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 21:22 #3
er det svar nok for dig? :)
Avatar billede nelly69 Nybegynder
18. februar 2009 - 08:12 #4
Jeg må indrømme at det ikke er helt tilfredsstillende, jeg synes ikke at der er nogen af jer som begrunder HVORFOR et antivirus program er så vigtigt at have på en pc?
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. februar 2009 - 09:30 #5
Ok fair nok da. Der findes jo virusser/malware som kan gøre alverdens ting ligefra at lave popup vinduer til at slette din registreringsdatabase eller installere keyloggers og opsnappe passwords du bruger på maskinen.
Alene det at en kunde ikke kan føle sig sikker på hvor hans adgangskoder ender er vel ikke tilfredsstillende for dig som udlejningsfirma?
Du kan jo også risikere at kunden slet ikke kan komme på nettet fordi en virus har fjernet driveren til netkortet eller en anden vigtig dll mangler for at windows kan køre ordenligt.
Der er utallige muligheder for hvordan det kan gå galt når man bare kobler netstikket i sin computer uden antivirus software.

Nu ved jeg ikke hvordan du ghoster computerne? Men det er jo praktisk talt umuligt at have et 100% opdateret ghost af win med de nyeste opdateringer fra win-update altid. Kunne forestille mig at du bruger den samme ghost som du gjorde for et par måneder siden..ja måske år.. Og så har du allerede problemet, prøv at læse dette citat fra fnsupport.dk:

"Men en nyinstalleret Windows-version er meget sårbar over for angreb af virus, på grund af de manglende opdateringer. Dette har nogle virus-programmører udnyttet, således at næsten enhver nyinstalleret Windows-version bliver angrebet af virus første gang PC'en er på nettet for at opdatere fra Windows Update"

fnsupport.dk

Ligemeget hvad du beslutter dig for syntes jeg personligt ikke der er nogen undskyldning for at køre et firma af denne art uden at have sikkerheden 100% iorden overfor sine kunder.

Og husk at det behøver ikke være særligt dyrt at købe en multilicens. Eller du kan bruge en af de gratis programmer der findes.

Held og lykke med det!
Avatar billede nelly69 Nybegynder
18. februar 2009 - 13:24 #6
Jeg takker mange gange for tankerne:)
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. februar 2009 - 14:48 #7
ping? :)
Avatar billede nelly69 Nybegynder
20. februar 2009 - 10:49 #8
Jeg har lige et tillægsspørgsmål.

Hvis der er installeret et antivirusprogram på maskinerne, men som ikke har on-access real-time scanner inkluderet (hvilket jeg synes mange virusprogrammer ikke har?) så er man vel lige vidt som hvis der ikke er et virusprogram på computeren???