Avatar billede hcthorsen Praktikant
17. februar 2009 - 09:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med NAS og Fullrate router

Jeg har lige skiftet fra TDC til Fullrate bredbånd. Den trådløse Fullrate-router fungerer umiddelbart fint, men jeg har fået et mærkeligt problem med mit NAS-drev (QNAP109). Det har tidligere fungeret upåklageligt med min TDC-router. Problemet er at jeg ikke kan få adgang til mig NAS-drev via mit trådløse netværk. Jeg kan godt få forbindelse hvis jeg kobler mig op med kabel til routeren. Jeg kan også få adgang via FTP. Jeg har forsøgt mig med at forwarde relevante porte til QNAP uden effekt. Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt? Har talt med Fullrate, der er på bar bund.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
17. februar 2009 - 10:23 #1
Køb en Synology :) Den virker sammen med Fullrate!

Arhj sorry - jeg ved desværre ikke umiddelbart hvad der skal til. Hvis dit trådløse LAN ellers virker burde der jo ikke være nogen forskel til det trådede LAN.

Hvis du kører MAC authentication i routeren på den, skal Qnap'ens MAC adresse jo være kendt i routeren!

Krypterer du dit WIFI signal?

/snabaljan
Avatar billede hcthorsen Praktikant
20. februar 2009 - 09:11 #2
Hej!

Jeg forstår det heller ikke. Nu virker det, og jeg ANER IKKE HVORFOR. Har ikke rigtig ændret noget. Du har jo ikke rigtig hjulpet så meget, men du får 30 point for interessen:-)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
20. februar 2009 - 09:16 #3
Jeg er lidt ny i det her, så jeg skal lige finde ud af hvordan man giver point.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. februar 2009 - 10:49 #4
Hej igen!

det fungerer på den måde, at man trykker på SVAR istedet for Kommentar og så får opgavestilleren mulighed for at tildele points til de brugere, han mener har bidraget til svaret - altså kan du både dele points ud til alle der har svaret eller til en enkelt du mener har givet det første og rigtige.

Men du behøver s'mænd ikke give mig points - jeg har jo ikke rigtig bidraget med noget :)