Avatar billede Mathiasmm Nybegynder
16. februar 2009 - 21:58 Der er 8 kommentarer

php login, til min hjemmeside

hej allesammen.

jeg har lavet et login. Nu skal jeg have sat den ind på min hjemmeside, jeg skal lave en video side til min hjemme side, nu hvor jeg har lavet login skal den virke sådan at: nå man går ind på videos, og ikke er loged ind, kan man ikke se videoerne, men vis man er logged in kan man se videoerne.

håber i kan hjælpe mig.

mathiasmm
Avatar billede psychopixi Nybegynder
16. februar 2009 - 22:05 #1
Hvis du har lavet login-systemet skulle det da være relativt simpelt. Nu ved jeg ikke hvordan du navngiver dine variable, men det må blive noget i retningen af dette:

<?php
if($_SESSION["logged_in"]){
    echo "Videoerne embeddes eller linkes til her";
}
else{
    echo "Du har ikke rettigheder til at se videoerne";
}
?>
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
17. februar 2009 - 00:13 #2
når en bruger så logger ind, tilføjer du koden

$_SESSION["logged_in"] = "sat";

og logger ud

unset($_SESSION["logged_in"]);
Avatar billede Mathiasmm Nybegynder
17. februar 2009 - 08:41 #3
forstår ikke hvad i mener har brugt den her ghttp://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/59/ide:
Avatar billede majbom Novice
17. februar 2009 - 09:59 #4
som #1 siger skal du tjekke på toppen af din video-siden om dine session-variabler er sat (det bliver de når en bruger logger ind).

har lige kigget på et script du har brugt og jeg vil ikke håbe at det er en side der skal skjule noget vigtigt, for der er da ikke skyggen af sikkerhed i det script.

du kan jo bare gå ind på login-ok.php, så er du "inde"

jeg ved ikke lige hvor der ligger et script der er bedre, men der er der nok andre der gør.
Avatar billede Mathiasmm Nybegynder
17. februar 2009 - 13:39 #5
ok, er der andre der ved hvor der er bedre login scrtips...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 09:37 #6
Du skal ikke bruge et login script, du skal lære noget om PHP-sessions før du begynder.
www.php.net/session
Avatar billede Mathiasmm Nybegynder
18. februar 2009 - 18:07 #7
ok, men er der ikke en dansk guide eller video guide, for er ikke særlig god til englesk...

Mathiasmm
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:17 #8
kan vi lukke hér?